RTB House dopasuję reklamę

opublikowano: 26-04-2018, 22:00

Polska spółka, która opracowała algorytm usprawniający handel powierzchnią reklamową w internecie, ma ambicję zostać światowym liderem

RTB House powstało w 2012 r., a w ubiegłym roku jego przychody wyniosły blisko 200 mln zł, rosnąc o ponad 140 proc. rok do roku. Firma już działa globalnie. Jest obecna na prawie 70 rynkach, a ponad 90 proc. sprzedaży realizuje za granicą. Zatrudnia ponad 300 osób i prowadzi kampanie dla ponad 1,2 tys. klientów. Specjalizuje się w retargetingu — to efektywna reklama internetowa, która sprawia, że użytkownicy powracają na stronę internetową.

W ocenie Łukasza Abgarowicza, dyrektora rozwoju RTB House, jest tylko kwestią czasu, kiedy polska firma prześcignie Criteo — francuskiego giganta notowanego na NASDQ. Jego kapitalizacja to 1,9 mld USD.
Zobacz więcej

BIJ MISTRZA:

W ocenie Łukasza Abgarowicza, dyrektora rozwoju RTB House, jest tylko kwestią czasu, kiedy polska firma prześcignie Criteo — francuskiego giganta notowanego na NASDQ. Jego kapitalizacja to 1,9 mld USD. Fot. ARC

RTB House w latach 2013-16 r. zwiększyło sprzedaż o ponad 2 tys. proc. Taki wynik pozwolił mu znaleźć się w pierwszej dziesiątce najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie na liście „Financial Times”.

Siła technologii

Branża reklamowa i rynek, na którym działa spółka, rozwijają się bardzo dynamicznie.

— Firma Zenith w swoim raporcie „Programmatic Marketing Forecasts” przewiduje średni roczny wzrost wydatków na reklamę w modelu programmatic buying o 21 proc., a ich wartość w 2019 r. wyniesie około 84,9 mld USD. Prognozy naszych wyników na 2018 r. są równie obiecujące — mówi Daniel Surmacz, COO RTB House.

Usługa oferowana przez RTB House jest skierowana przede wszystkim do sklepów internetowych i to one zyskują na niej najwięcej. Pomaga klientom zwiększać efektywność sprzedaży i realizować cele pośrednie, jak np. zwiększanie świadomości marki. Informacje niezbędne do retargetingu personalizowanego pochodzą z plików dziennika oraz plików cookie.

— Za analizę i wykorzystanie tych danych odpowiada nasz autorski algorytm oparty na deep learningu, obecnie najbardziej obiecującym polu badań nad sztuczną inteligencją. Ta technologia analizuje działania użytkowników w sklepie internetowym, wyciąga z nich wnioski i przewiduje zachowania na przyszłość — mówi Łukasz Abgarowicz, dyrektor rozwoju biznesu na Polskę, RTB House.

Dzięki temu klient po opuszczeniu witryny sklepu w kolejnych dniach widzi w sieci reklamy banerowe produktów, które wcześniej oglądał, oraz podobnych z tej samej kategorii.

— Jesteśmy pierwszą firmą na świecie specjalizującą się w retargetingu, która opracowała i wdrożyła własne rozwiązania technologiczne oparte w całości na deep learningu — mówi dyrektor w RTB House.

Bez kompleksów

Polska firma ma ambicję stać się światowym liderem w obszarze retargetingu. Obecnie za lidera uważany jest notowany na NASDAQ Criteo, który zakończył 2017 r. z blisko 100 mln USD zysku i 2,3 mld USD przychodów. Jego kapitalizacja to 1,9 mld USD.

— Uważamy, że nasza innowacyjna technologia oparta na deep learningu na to pozwala i to tylko kwestia czasu, kiedy prześcigniemy Criteo. Oni po prostu zaczęli wcześniej. W rozwoju naszych narzędzi i strategii sprzedaży staramy się działać zgodnie z maksymą Wayne’a Gretzky’ego — nie jedziemy tam, gdzie jest krążek, ale gdzie dopiero będzie — zapewnia Łukasz Abgarowicz.

Przekonanie o potencjale do wzrostu wynika m.in. z faktu, że choć w dalszym ciągu znakomita cześć sprzedaży odbywa się w tradycyjnych sklepach, to rynek e-commerce stale rośnie, a zakupy online stają się coraz bardziej popularne. Choć wycena Criteo wygląda imponująco, RTB House nie rozważa wejścia na giełdę.

— Skupiamy się na rozwoju naszej technologii oraz umacnianiu globalnej pozycji — mówi Daniel Surmacz.

Z dala od Cambridge Analytica

Łukasz Abgarowicz zapewnia, że podstawowym biznesem spółki są sklepy internetowe i nie planuje ona wykorzystać swoich rozwiązań np. na potrzeby polityczne.

— Informacje, które zbieramy, by precyzyjnie dobierać komunikat do zainteresowań i preferencji internautów, to w pełni anonimowe dane. Nie przekazujemy ich innym podmiotom ani nie wykorzystujemy danych klienta jednej firmy w celu promowania innego partnera — mówi Łukasz Abgarowicz.

Okiem eksperta - Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies

Mocne argumenty za sukcesem

Obszar, na którym działa RTB House, jest związany z automatycznym zakupem mediów, czyli tzw. programatic buying. To bardzo perspektywiczny i szybko rozwijający się rynek. Zgodnie z szacunkami eMarketer ponad 80 proc. reklam typu display na rynku USA, który wyznacza światowe trendy, kupionych będzie w tym roku właśnie w zautomatyzowany sposób.

RTB House to spółka z mocnymi kompetencjami technologicznymi. Obok Criteo czy Sociomantic należy do grona światowych liderów tego segmentu reklamy online. Dobra technologia i zawzięta walka o perspektywiczny rynek to mocne argumenty, które przemawiają za tym, że RTB House może osiągnąć sukces.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Media / RTB House dopasuję reklamę