Rynek druku w dobrej kondycji

opublikowano: 01-09-2019, 22:00

Cyfryzacja cyfryzacją, ale dokumenty na papierze wciąż są potrzebne. Firmy oferujące ich wydruk mają coraz więcej do zaoferowania.

Rola skanerów i drukarek wcale nie maleje — przekonuje Alan Pajek, wiceprezes firmy Ediko specjalizującej się w zarządzaniu firmowym drukiem. Zgodnie z raportem Związku Cyfrowa Polska sprzedaż takich urządzeń z roku na rok rośnie. Obecnie wynosi ponad 100 mln rocznie.

— Z roczną sprzedażą na poziomie 1 mln nasz rynek odpowiada dokładnie za 1 proc. światowej sprzedaży, zajmując ósme miejsce w Europie — mówi Alan Pajek.

Generalnie polski rynek druku jest wart 228 mln dolarów, natomiast globalny — 13,7 mln dolarów.

— Przy tym w naszym kraju sprzedaje się coraz więcej droższych urządzeń, których odbiorcami najczęściej są duże korporacje — podkreśla Alan Pajek.

Dodaje, że polski pracownik drukuje od 18 do 20 stron dziennie. Jego zdaniem dane dotyczące wykorzystania urządzeń drukujących w połączeniu z rosnącą sprzedażą i nastawieniem na sprzęt wysokiej klasy pokazują duży potencjał wdrożeniowy dla usług z kategorii zarządzania drukiem w polskich firmach.

— Dodatkowo branża stale rozwija wykorzystywane technologie, dzięki czemu usługi te tanieją. W efekcie obecnie nawet mniejsze przedsiębiorstwa mogą pozwolić sobie na monitoring sfery druku i zarządzanie nią — mówi Alan Pajek.

Rozwiązania dostępne obecnie na rynku w bardzo niewielkim stopniu przypominają te z początku wieku, które oznaczały jedynie prosty monitoring floty maszyn. Dzięki wykorzystaniu technologii m.in. internetu rzeczy, cloud computingu, a przede wszystkim nawiązaniu relacji z partnerami spoza branży od wyspecjalizowanej spółki zarządzającej drukiem można otrzymać m.in. pełen audyt strefy druku, informujący o tym, w których aspektach jest ona nieefektywna bądź podatna na cyberataki. Dostępne są także usługi wydruku poufnego i podążającego, pozwalające nie tylko uzyskać dodatkowe informacje o obciążeniu urządzeń, ale też zabezpieczające dokumenty przed ich odebraniem przez nieuprawnioną osobę. Można liczyć także na zdalny monitoring z każdego miejsca na ziemi.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane