Rynek liczy na więcej

Magdalena Wierzchowska
opublikowano: 2005-05-17 00:00

Kwartalne wyniki Brokera FM tylko podsyciły apetyt inwestorów. W kolejnych kwartałach może mu być ciężko sprostać wysokim oczekiwaniom

Właściciel radia RMF FM miał w ubiegłym kwartale po raz pierwszy zysk netto. W tym trudnym dla rynku reklamy okresie zarobił 0,5 mln zł. Przychody wyniosły 37,2 mln zł, a przed rokiem 27,2 mln zł.

— To są dobre wyniki, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że pierwszy kwartał sezonowo jest najsłabszy dla firm radiowych — mówi Sobiesław Pająk z CDM Pekao.

Analitycy zwracają uwagę, że pierwszy kwartał był bardzo dobry dla wszystkich firm medialnych notowanych na GPW, w tym dla Agory i TVN. Z jednej strony jest to efekt niskiej bazy (pierwszy kwartał 2004 r. był słaby dla firm medialnych), z drugiej — firmy te zaczynają odczuwać poprawę koniunktury na rynku reklamowym.

— Broker FM jako lider sektora radiowego jest naturalnym beneficjentem rozwoju rynku reklamy i to jest podstawowy czynnik, który wpłynął na jego wyniki — mówi Piotr Wiśniewski, analityk Amerbrokers.

Jednak sukces może okazać się problemem dla Brokera, co pokazały poniedziałkowe notowania akcji spółki — ponieważ wyniki były zgodne z oczekiwaniami, kurs zniżkował wraz z całym rynkiem o 0,2 proc., do 83,5 zł.

— Inwestorzy liczą, że drugi kwartał będzie świetny i Brokerowi trudno będzie sprostać tym oczekiwaniom choćby przy wynikach za drugi kwartał. Spółka musiałaby ich pozytywnie zaskoczyć, by spowodować dalszy wzrost kursu — mówi Piotr Wiśniewski.

— Jeszcze będziemy w stanie zaskoczyć pozytywnie rynek —mówi Marek Dworak, wiceprezes.

Broker FM podtrzymał prognozę na ten rok, mówiącą o 20-proc. wzroście zysku netto (z 13 mln zł w ub.r., licząc według MSR) i 10-proc. wzroście przychodów z reklamy radiowej.