Rynek zatrudnienia: na kłopoty roboty

opublikowano: 02-08-2021, 20:00

Automatyzacja procesów biznesowych może być remedium na odchodzenie pracowników z firm.

W czasie wakacji pracownicy często szukają nowych wyzwań i decydują się na zmianę pracodawcy. Zdaniem ekspertów firmy konsultingowej Abile automatyzacja zadań w przedsiębiorstwach to klucz do uwolnienia podwładnych od wykonywania żmudnych i nudnych czynności oraz poprawy ich satysfakcji zawodowej. A to – jak podkreślają – powinno zatrzymać pracowników w firmach i zmniejszyć koszty związane z ich rotacją.

Odejścia podwładnych z firmy zwykle mają negatywny wpływ na jego prowadzenie. Pracodawca musi znaleźć i przeszkolić nowych pracowników. W tym czasie klienci są pozbawieni odpowiedniej obsługi ze strony personelu firmy.

Jednym z głównych powodów, dla których osoby rezygnują z pracy, jest fakt, że ich codzienne obowiązki stają się rutynowe, powtarzalne i nudne. Brakuje im wyzwań, czują, że nie rozwijają się, pełniąc dotychczasowe obowiązki.

– Jeśli uwzględnimy wszystkie wydatki związane z zatrudnieniem nowej osoby na dane stanowisko, w tym m.in. koszty ogłoszenia, agencji pracy, badań wstępnych, pełnego przeszkolenia i przygotowania miejsca pracy, a także koszty księgowe, to okaże się, że pochłoną one od sześciu do ośmiu miesięcznych pensji, które wspomniana osoba będzie otrzymywać – szacuje Mariusz Gołębiewski, wiceprezes Abile Consulting.

Jego zdaniem robotyzacja procesów biznesowych może rozwiązać problem częstych rotacji pracowników.

– Bot z powodzeniem zajmie się wszelkimi męczącymi zadaniami administracyjnymi i uwolni pracowników od nudnych czynności. Nie może on jednak istnieć bez człowieka i jego zastąpić, a także wymyślić niczego kreatywnego lub zmienić sposobu swojego działania. Bot to asystent i pomocna dłoń – zaznacza Mariusz Gołębiewski.

Poznaj program “VIII Kongresu HR Summit”, 21-22 września 2021, online >>

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane