Samar: wzrost produkcji samochodów we wrześniu

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 14-10-2005, 15:47

We wrześniu wyprodukowano w Polsce 49 tys. 349 samochodów osobowych, tj. o 5,85 proc. więcej niż przed rokiem oraz 7 tys. 609 aut dostawczych, czyli o prawie 6,6 proc. więcej - podał w piątek instytut Samar, monitorujący rynek motoryzacyjny.

We wrześniu wyprodukowano w Polsce 49 tys. 349 samochodów osobowych, tj. o 5,85 proc. więcej niż przed rokiem oraz 7 tys. 609 aut dostawczych, czyli o prawie 6,6 proc. więcej - podał w piątek instytut Samar, monitorujący rynek motoryzacyjny.

W ciągu dziewięciu miesięcy tego roku w polskich fabrykach wyprodukowano 375 tys. 761 samochodów osobowych, o 3,06 proc. mniej niż w porównywalnym okresie roku ubiegłego, oraz 64 tys. 793 auta dostawcze, o 21,5 proc. więcej niż w 2004 r.

Zdaniem ekspertów Samaru, przyczyną nieco mniejszej niż przed rokiem produkcji aut osobowych jest wciąż niski popyt na nowe auta na rynku krajowym.

Natomiast zainteresowanie wytwarzanymi w polskich fabrykach samochodami, zarówno osobowymi jak i dostawczymi, na rynkach europejskich jest wciąż wysokie. Z wyprodukowanych we wrześniu aut ponad 93 proc. osobowych i ponad 91 dostawczych znalazło swoich nabywców poza granicami Polski.

Największym polskim producentem jest Fiat. Jego udział w produkcji całkowitej samochodów osobowych we wrześniu tego roku wyniósł prawie 54 proc. Drugą pozycję, z udziałem 22-proc. zajmuje Opel, a trzecią Volkswagen - 17 proc. Na pozycji czwartej znajduje się FSO z udziałem blisko 7,5 proc., a na piątej wytwarzający Honkery Intrall - 0,08 proc.

We wrześniu jedynie Opel zmniejszył produkcję o 17,09 proc. Pozostałe firmy odnotowały wzrost, oscylujący pomiędzy 4,15 proc. (Fiat) i 244 proc. (Intrall) - wynika z badań Samaru. 

Pierwszą pozycję wśród produkowanych w Polsce aut osobowych, z niemal 45-proc. udziałem, zajmuje Fiat Panda. Dalsze miejsca w kolejności zajmują: Opel Astra - 14 proc., Volkswagen Caddy - 12 proc., Fiat Seicento - blisko 10 proc. oraz Opel Agila, FSO Lanos, VW Transporter, FSO Matiz i Opel Zafira.  

Wśród producentów aut dostawczych największy udział w polskim rynku ma Volkswagen - we wrześniu wynosił on blisko 82 proc. Na drugiej pozycji znajduje się Fiat z udziałem 15,9 proc. Największym zainteresowaniem klientów, zarówno w Polsce jak i za granicą, cieszy się VW Caddy, którego udział w produkcji aut dostawczych w Polsce wynosi ponad 67 proc. Tuż za nim jest drugi model tej samej firmy - Transporter z udziałem 15 proc. Na trzecim miejscu znajduje się Fiat Panda Van - 12 proc.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane