SAP BCM sprzedawany jako usługa

KA
opublikowano: 27-01-2010, 00:00

Oprogramowanie dla call center można pożyczyć. Pionierską w Europie ofertę przedstawiła właśnie nowa — choć stara — polska firma.

Oprogramowanie dla call center można pożyczyć. Pionierską w Europie ofertę przedstawiła właśnie nowa — choć stara — polska firma.

Z Finnsoft wydzielono spółkę Comtrust, która — pierwsza w Europie i trzecia na świecie — uzyskała autoryzację niemieckiej centrali SAP na sprzedaż oprogramowania SAP Business Comunications Management (BCM) w modelu Software as a Service (SaaS), czyli w postaci gotowej usługi dostarczanej użytkownikowi przez łącza telekomunikacyjne, a nie przez sprzedaż licencji, i instalację oprogramowania na jego serwerach. Swoją ofertę może kierować do firm z Polski i Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

— Wydzieliliśmy odrębną spółkę ze względu na formalne wymagania SAP związane ze sprzedażą w modelu SaaS — przyznaje Piotr Pytlakowski, prezes Comtrust.

SAP BCM to oprogramowanie dla contact center, stworzone przez fińską spółkę Wicom Communications, którą kilka lat temu przejął SAP. Ten rodowód jest o tyle istotny, że — w przeciwieństwie do innych produktów SAP — jest to nie tyle samodzielny software, ile narzędzie do zarządzania teleinformatyczną częścią contact center. Odpowiada m.in. za nagrywanie połączeń czy menu IVR.

Pierwszym polskim użytkownikiem tej aplikacji została spółka Lotos Paliwa. Było to w 2003 r. Dziś korzysta z niej około 10 firm. Wszystkie na potrzeby własne. W Comtrust mają nadzieję, że nowy model sprzedaży zainteresuje również call centers świadczące usługi outsourcingu.

— Główną zaletą tej usługi jest możliwość elastycznego dopasowania liczby licencji do obciążenia pracą call center. Może to zainteresować ośrodki outsourcingowe i firmy, których działalność cechuje duża sezonowość, np. biura podróży. Atutem naszego rozwiązania jest to, że klient płaci tyl-ko za realnie wykorzystany system, a nie za jego gotowość do pracy. Opłaty naliczamy na podstawie liczby konsultantów zalogowanych do systemu — zaznacza Piotr Pytlakowski.

Miesięczny abonament za jednego konsultanta ma wynosić 300-400 zł. Firma dopuszcza możliwość rozliczeń w okresach dwu- lub trzymiesięcznych. Nie ma minimalnego okresu, na jaki musi opiewać umowa klienta z Comtrust. Standardowo przy zamawianiu usługi nie ma też żadnych opłat wstępnych.

— Mogą się one pojawić, jeśli klient chciałby zintegrować nasz system z posiadanymi rozwiązaniami, np. by identyfikować dzwoniących po indywidualnie im przyznanym numerze klienta. Wychodzimy bowiem z założenia, że system telekomunikacyjny to system telekomunikacyjny, a informacje biznesowe to informacje biznesowe i powinny pozostać w takich systemach biznesowych klienta, jak np. CRM. Takie podejście pozwala nam uruchomić usługę dosłownie z dnia na dzień — twierdzi Piotr Pytlakowski

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KA

Polecane