Skandynawowie inwestują w Ystad

(Paweł Kubisiak)
opublikowano: 03-03-2005, 17:29

Strategiczne położenie Portu Ystad sprawia, że jest on bramą z Polski i Europy Centralnej do Skandynawii. Wraz z wielkimi inwestycjami i zwiększonymi możliwościami przewozowymi, zwiększyła się obsługa tonażu na trasie pomiędzy Polską i Ystad.

Strategiczne położenie Portu Ystad sprawia, że jest on bramą z Polski i Europy Centralnej do Skandynawii. Wraz z wielkimi inwestycjami i zwiększonymi możliwościami przewozowymi, zwiększyła się obsługa tonażu na trasie pomiędzy Polską i Ystad.

W ten sposób port umacnia swoją pozycję jako czołowy port skandynawski dla obsługi ruchu towarowego i pasażerskiego do Centralnej Europy.

Wzmocniona pozycja

W celu wzmocnienia swojej pozycji jako najważniejszego portu łączącego Europą Centralną ze Skandynawią, przeprowadzono wielkie inwestycje. Obsługa większego tonażu na codziennej linii promowej do Polski, zwiększyła możliwości przewozowe o 400 ciężarówek dziennie. Również zdolność przewozowa pasażerów została zwiększona- prom Polskiej Żeglugi Bałtyckiej m/f Wawel został przebudowany w celu bardziej komfortowej podróży i posiada zdolność przewozową 900 pasażerów.Ponadto Unity Line wprowadził na początku 2005 swoją linie m/f Gryf na linii do duńskiej wyspy Bornholm, a od maja br. będą operować dwa nowe promy przewoźnika Bornholmstraffikken. 

- Już od dawna znamy potencjał rozwijających się rynków w Europie Centralnej i dlatego razem z operatorami promowymi przeprowadzamy bardzo ważne inwestycje, aby zaspokoić popyt na tych rynkach- mówi  Lars Börjesson, dyrektor zarządzający Portu Ystad.

Inwestycje w porcieW połowie maja br. zostanie oddane do użytku nowo wybudowane nabrzeże z rampą dla pasażerów, co jeszcze zwiększy potencjał Portu Ystad. Również nowy terminal jest w trakcie budowy. Po jego zakończeniu zwiększy się jakość usług dla podróżujących z i do Ystad. Nowy terminal zostanie oddany do użytku przed sezonem letnim 2006

Bogdan Tychowskib.tychowski@pb.pl  

Ystad w liczbach: Port Ystad jest piątym co do wielkości portem w Szwecji biorąc pod uwagę liczbę zawinięć statków. W 2004 roku do portu zawinęło 3 000 jednostek, 1 600 z wyspy Bornholm i 1 400 z Polski - średnio 9 jednostek dziennie.W 2004 roku ilość ładunków przewożona na promami wzrosła o 6 proc. (o 93 tys. ton),  w tym ładunków przewożonych koleją wzrosła o 15 proc. (o 60 tys. ton). W 2004 1,6 mln pasażerów podróżowało z Ystad na Bornholm oraz do Świnoujścia, o 9 proc. (o 140 tys.) więcej niż w roku poprzednim. W tym samym czasie ilość samochodów wzrosła o 38,5 tys. czyli o 13 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Paweł Kubisiak)

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Skandynawowie inwestują w Ystad