Skarżymy się na banki

W 2012 r. do UKNF wpłynęło ponad 8,3 tys. skarg od klientów podmiotów sektora finansowego. Najwięcej — na banki.

Ponad połowa skarg dotyczyła sektora bankowego — wynika z raportu Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). W 2012 r. było ich dokładnie 4268, o 19 proc. więcej r/r. „Większość zastrzeżeń odnosiło się do działalności banków związanej z udzielaniem kredytów konsumenckich i pożyczek, obsługą rachunków, jakością obsługi klientów oraz z udzielanymi kredytami hipotecznymi.

W 2012 r. zaobserwowano także napływ skarg odnoszących się do praktyk stosowanych w zakresie oferowania produktów ubezpieczeniowych o charakterze inwestycyjnym” — podano w raporcie.

Na ubezpieczycieli złożono 3,3 tys. skarg (1 proc. mniej niż rok wcześniej), na OFE 359 — znacznie, bo aż 55 proc. mniej niż rok wcześniej, co jest wynikiem ustawowego wyeliminowania działalności akwizycyjnej funduszy. Na TFI skarżono się 75 razy (najczęściej na realizację polityki inwestycyjnej, wycenę jednostek i realizację zleceń nabycia i umorzeń), 92 razy na firmy inwestycyjne, a 96 razy na zachowanie innych uczestników rynku kapitałowego.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Skarżymy się na banki