Skoda Citigo: Odświeżony lider małego segmentu

Koncern inwestuje w najpopularniejszy model niezbyt popularnej grupy aut.

Małe miejskie samochody (segment A) dobrze się w Polsce nie sprzedają. W 2016 r. nabywców znalazło tylko niespełna 16 tys., gdy z segmentu C (najpopularniejszego) ponad 100 tys. O czym to świadczy? O tym, że Polaków nie stać na małe auta, które najczęściej pełnią rolę drugiego w rodzinie. A na jedyne auta z segmentu A bywają za ciasne. Tak czy inaczej w jednym (A) i w drugim (C) liderują Skody. Ponad 2,8 tys. z 16 tys. zarejestrowanych w minionymroku maluszków to były Skodami Citigio.

Zobacz więcej

ZŁOTO: Segment A w Polsce nie jest popularny. Na 16 tys. zarejestrowanych w 2016 r. samochodów z tej grupy prawie 3 tys. to Skody Citigo. Wystarczyło to, by przejąć prowadzenie. A teraz Skoda odświeżyła swojego małego lidera. Fot. ARC

Tyle wystarczyło, by przepchnąć się na pierwsze miejsce. Najwyraźniej producentowi zależy na utrzymaniu tej pozycji, bo w tym roku ceny wzrosły tylko symbolicznie (od 250 do 600 zł zależnie od wersji). Co się w nowym modelu zmieniło? Z przekory zacznijmy od tego, co jest takie samo. Silniki. Do wybory nadal są dwie jednostki, a w zasadzie jedna o dwóch wariantach mocy — jednolitrowy trzycylindrowy silniczek o mocy 60 lub 75 KM.

Nie zmieniły się też gabaryty i pojemności. O 3,4 cm, które Citigo zyskał na długości, nie warto wspominać, bo to zasługa nowego wzoru zderzaków i nie przekłada się na wielkość miejsca w środku. Z zewnątrz widać delikatne zmiany stylistyczne. Więcej zmieniono w środku. Przeprojektowano deskę rozdzielcząi jest teraz jeszcze czytelniejsza. Jeszcze — bo poprzednik i tak miał ją prawie najczytelniejszą na świecie.

Pod dach odnowionej małej Skody trafiła też tzw. wielofunkcyjna kierownica i zestaw systemów poprawiających bezpieczeństwo. Samochód wyposażono m.in. w City Safe Drive, czyli system, który pomaga zminimalizować ryzyko stłuczek w ruchu miejskim — automatycznie hamuje przed przeszkodą. Standard obejmuje także cztery poduszki powietrzne, elektroniczną stabilizację toru jazdy, system kontroli trakcji (ASR), elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego, elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich czterech miejsc (z przodu z napinaczami), uchwyty Isofix na zewnątrz kanapy (z mocowaniem Top-Tether), automatyczne włączanie świateł awaryjnych podczas nagłego hamowania, wspomaganie ruszania pod górę i czujniki ciśnienia w oponach.

Jak na Skodę przystało, Citigo ma także elementy„Simply Clever”, czyli pomysłowe rozwiązania ułatwiające korzystanie z auta. Zmieściło się ich 16, m.in. uchwyt na telefon, siatki i haczyki w bagażniku, schowana pod siedzeniem pasażera parasolka. Podobnie jak model sprzed faceliftingu odświeżona Skoda Citigo jest dostępna z nadwoziem trzy- lub pięciodrzwiowym. Ceny startują od 36,9 tys. zł (trzydrzwiowa) lub od 38,9 tys. zł (pięciodrzwiowa)

Co się zmieniło

Nowe są zderzaki, maska i atrapa chłodnicy. Nowa wielofunkcyjna kierownica i przeprojektowana deska rozdzielcza. Wprowadzono nowy w Citigo system minimalizujący ryzyko miejskich stłuczek.

Tego mogłeś nie wiedzieć

Skoda Citigo jest produkowana od 2011 r. Powstaje jako jeden z trojaczków obok Seata Mii i Volkswagena Up!. W innych krajach jest oferowana również w wersji zasilanej gazem ziemnym (CNG).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Motoryzacja / Skoda Citigo: Odświeżony lider małego segmentu