Smartfonowa rewolucja

opublikowano: 27-02-2013, 00:00

Zarządzanie sprzedażą i pracownikami w terenie może być łatwe jak nigdy dotąd

Trudno sobie dzisiaj wyobrazić handel bez możliwości wymiany najważniejszych danych — np. o sprzedaży, klientach, asortymencie, stanach magazynowych — w trybie on-line. Odpowiedzią rynku na to zapotrzebowanie jest np. it.mobile, aplikacja mobilna spółki technologicznej itelligence. Szyty na miarę program producent przeznaczył dla firm, które korzystają z systemu SAP lub innych narzędzi klasy ERP (do zarządzania biznesem). Ma wspierać zarządzanie siecią pracowników terenowych.

FOT. BLOOMBERG
FOT. BLOOMBERG
None
None

— Bezpośrednie powiązanie it.mobile z systemem ERP pozwala użytkownikom rozszerzyć zakres działalności gospodarczej o mobilną sprzedaż, serwis, marketing, zarządzanie środkami trwałymi, gospodarkę materiałową i raportowanie — wyjaśnia Arnold Nowak, prezes itelligence.

Aplikacja wykorzystuje platformyAndroid i iOS, może więc być obsługiwana za pomocą smartfona i tabletu. Wybór zależy od potrzeb klienta i zadań pracowników w terenie. Jedną z idei, jakie przyświecały twórcom it.mobile, było opracowanie intuicyjnego interfejsu (zgodnie z normą ISO 9241-11 i metodologią Object Oriented Analysis and Design). Co równie ważne dla mniejszych firm lub tych z ograniczonym budżetem na IT, produkt jest dostępny także w chmurze obliczeniowej.

— Nie chcieliśmy poprzestać na tradycyjnym modelu, który zakłada zakup prawa do korzystania z oprogramowania i wdrożenie rozwiązania w oparciu o własną infrastrukturę klienta. Dlatego oferujemy również pełen outsourcing na podstawie abonamentowej umowy użytkowania aplikacji, uprawniającej do dzierżawy wykorzystywanej infrastruktury — tłumaczy Paweł Stapf, odpowiedzialny w itelligence za realizację projektu i sprzedaż rozwiązania na rynku polskim i europejskim.

Frontem do klienta

Programy mobilne służą także do budowania relacji z klientami. Przykład: stosowaneprzez spółkę Sixt Rent a Car aplikacje Sixt App i Apple Passbook, które umożliwiają wynajęcie samochodu na odległość.

— Klient wybiera auto, a wszystkie niezbędne informacje dotyczące rezerwacji są przesyłane do utworzonego przezeń profilu. Pozwala on zweryfikować datę, godzinę i miejsce odbioru pojazdu. Aplikacja udostępnia również dane na temat odległości do najbliższego oddziału naszej firmy, wyświetlając na ekranie telefonu szczegóły dotyczące zamówienia — opisuje Aleksandra Knecht, specjalista ds. PR w Sixt Rent a Car. Aplikacjami mobilnymi interesują się także instytucje finansowe. Grupa UniCredit wprowadza np. rozwiązanie Comarch Smart Finance, które łączy bankowość on-line z zarządzaniem finansami osobistymi. Ma pomagać klientom oszczędzać i inwestować pieniądze, a także analizować ich zachowania finansowe i przewidywać miesięczne przepływy pieniędzy. Dzięki temu — zapewnia bank — zamiast irytujących komunikatów marketingowych będą otrzymywali spersonalizowane oferty produktów.

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Wielokanałowy dostęp do konta i zarządzanie finansami osobistymi to standardowe funkcje bankowości on-line. Comarch Smart Finance idzie dalej, gwarantując bankowi UniCredit możliwość precyzyjnego zaspokojenia potrzeb klientów — zachwala Sławomir Gierek, dyrektor business unit w spółce Comarch.

Bezpieczeństwo najważniejsze

Od programów mobilnych, które podbijają rynek, oczekuje się usprawniania procesów biznesowych i sprzedażowych oraz lepszej komunikacji i obiegu informacji z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa IT. Z tym ostatnim nie zawsze jest dobrze, o czym świadczą testy, które pod koniec 2012 r. przeprowadzili naukowcy z Uniwersytetu Leibniz w Hanowerze. Przebadali 13,5 tys. aplikacji napisanych na Androida. Aż 8 proc. nie było w stanie zapobiec utracie informacji dotyczących kont bankowych i loginów do portali społecznościowych. Podszywający się pod cyberprzestępców uczeni zdołali nawet przelać pieniądze z banku bez wiedzy właściciela konta. Bezpieczeństwo informatyczne leży na sercu m.in. Grupie Lotos, która pod tym kątem sprawdziła wiele ofert. Zdecydowała się na platformę do zarządzania telefonami komórkowymi, smartfonami i tabletami pracowników niezależnie od systemu operacyjnego, na którym działają (Android, iOS, BlackBerry, Windows Mobile). Chodzi o Mobile Device Management (MDM) firmy Integrated Solutions, które wymusza stosowanie haseł o zdefiniowanej sile i umożliwia zdalne instalowanie aplikacji mobilnych na dowolnej liczbie urządzeń i prawidłowe skonfigurowanie narzędzi komunikacji z pracownikami. W razie wymiany lub utraty telefonu system pozwala usunąć aplikację i chronione dane.

— Standardy polityki bezpieczeństwa muszą być wprowadzone na urządzeniach, ale przy zachowaniu pewnej swobody użytkowników. Wpisuje się to w tendencję BYOD (bring your own device), która polega na tym, że pracownicy używają tych samych przenośnych sprzętów do pracy i do załatwiania spraw prywatnych — mówi Tadeusz Rogaczewski, dyrektor biura informatyki i telekomunikacji Grupy Lotos.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane