Smartfony zmniejszają korę mózgową dzieci

opublikowano: 09-05-2019, 22:00

Popełniłam błąd, dając moim starszym dzieciom telefony w wieku 13 lat — powiedziała Madonna w wywiadzie dla brytyjskiego „Vogue’a”.

Miała rację — napisał „MarketWatch”. Z nadal trwającego badania amerykańskiego National Institutes of Health, prowadzonego na 11 tys. dzieci w ciągu 10 lat, wynika, że u tych, które używają smartfonów więcej niż siedem godzin dziennie, zachodzą zmiany w mózgu, które polegają m.in. na zmniejszeniu się kory mózgowej, co wiąże się z niższym IQ. Nawet te dzieci, które używają smartfonów jedynie dwie godziny dziennie, wykazują się słabszymi umiejętnościami językowymi i poznawczymi.

Zobacz więcej

Fot. Fotolia

Wstępnie pokazały to badania rezonansem magnetycznym na grupie 4,5 tys. uczestników. Używanie smartfonów przez dzieci i nastolatków wiąże się nieodłącznie z korzystaniem z takich aplikacji, jak Snapchat, Instagram czy Facebook. Badanie przeprowadzone w 2015 r., opublikowane w „Cyberpsychology, Behavior and Social Networking”, sugeruje, że młodzi ludzie, którzy często używają portali społecznościowych, spędzając na nich ponad dwie godziny dziennie, są bardziej narażeni na występowanie różnych objawów słabego zdrowia psychicznego.

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy