Snajper odżył

Grzegorz Suteniec
opublikowano: 22-11-2017, 22:00

Flagowy projekt CI Games sprzedaje się lepiej, niż zakładano po premierze. Ale kurs nie rośnie.

Bez entuzjazmu rynek przyjął wynik CI Games za trzeci kwartał 2017 r., pomimo że zysk okazał się nawet nieco lepszy niż podawane w październiku szacunki. Kurs producenta gier w środę spadł o 4,4 proc. do 1,09 zł. Zysk netto grupy w trzecim kwartale wzrósł do 3,8 mln zł z 2,8 mln zł przed rokiem. Zysk operacyjny zwiększył się ponad dwukrotnie, do 5,4 mln zł, a przychody okazały się ponad trzy razy większe i wyniosły 17,7 mln zł. Po trzech kwartałach 2017 r. przychody przekroczyły 90 mln zł, zysk operacyjny 9,5 mln zł, a zysk netto 5,2 mln zł. Wpływ na rezultaty miała sprzedaż gry „Sniper Ghost Warrior 3”, która jest lepsza od założeń przyjętych po premierze. Zapasy wyprzedano i spółka musiała zrobić dodruk płyt z konsolową wersją tytułu.

Snajper
Zobacz więcej

Snajper Fot. ARC

— Obecnie realizowana sprzedaż „Sniper Ghost Warrior 3” jest nieco lepsza od naszych popremierowych założeń. Od naszych partnerów z kluczowych rynków — amerykańskiego i europejskiego — otrzymujemy zamówienia na dodatkowe egzemplarze — mówi Maciej Nowotny, członek zarządu CI Games.

Przypomnijmy, że w październikowym wywiadzie dla „PB” prezes CI Games Marek Tymiński informował, że choć rynek różnie ocenia „Snipera 3”, a przez jego pryzmat również spółkę, to w jego ocenie firma jest w stanie osiągnąć 100 mln zł przychodów ze sprzedaży tej gry. CI Games w ostatnim czasie koncentrowało się na działaniach sprzedażowych i promocyjnych „Snipera” oraz pracach optymalizujących i poprawiających rozgrywkę. Spółka podała, że jednocześnie przeprowadzone zostały działania optymalizujące funkcjonowanie i strukturę firmy. W trzecim kwartale CI Games wypracowało 15,6 mln zł przepływów z działalności operacyjnej. Na koniec września miała ponad 13 mln zł gotówki.

— Stabilizacja finansowa umożliwia nam komfortowe prowadzenie nowych projektów, a obecnie zdecydowana większość zespołu pracuje nad grą z kategorii tactical shooter — mówi Maciej Nowotny.

W minionym kwartale koszty sprzedaży wyniosły 25,7 mln zł i w porównaniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku wzrosły niemal pięciokrotnie. Było to związane z działaniami promocyjnymi gry „Sniper”. CI Games w trzecim kwartale zanotowało wzrost wysokomarżowej sprzedaży online do 74 proc., podczas gdy rok wcześniej odpowiadała ona za 69 proc. sprzedaży. Sprzedaż pudełek spadła do 26 proc. z 31 proc. Największy udział w sprzedaży grupy w ciągu dziewięciu miesięcy 2017 r. miały Stany Zjednoczone, które odpowiadały za 55 proc. przychodów. Drugim ważnym rynkiem w strukturze terytorialnej była Europa, której udział wyniósł 36 proc. CI Games odnotowało znaczący wzrost udziału przychodów ze sprzedaży na rynkach Azji i Australii, udział tego regionu wyniósł 9 proc.© Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Snajper odżył