Solorz był zbyt twardy

KAJ
opublikowano: 03-07-2009, 10:45

Polsat źle negocjował rabaty reklamowe zimą, na czym skorzystał TVN.

Przychody z reklam TVN, według danych cennikowych, w pierwszej połowie 2009 r. wyniosły 1,37 mld zł. Tym samym stacja zarządzana przez Piotra Waltera wyprzedziła Polsat, który zgarnął 1,12 mld zł, przy 13-procentowym spadku.

— Dane TNS OBOP nie uwzględniają trendów cennikowych i rabatów, więc na pierwszy rzut oka mówią niewiele. Pokazują wzrost przychodów z reklam TVN o 7,3 proc. kiedy sama spółka sygnalizuje kilkunastoprocentowe spadki — mówi Sobiesław Pająk, analityk DM IDM SA.

Jednak Rafał Oracz, dyrektor generalny CR Media Consulting, przyznaje, że choć wyniki pokazują nieprawdziwą dynamikę to potwierdzają zmianę lidera.

— Znam politykę reklamową obu stacji na ten rok. TVN na pewno wyprzedził Polsat, który popełnił błąd w negocjacjach na początku tego roku. Ta wpadka będzie ciążyła na stacji Solorza do końca 2009 r. — uważa Rafał Oracz.

Jego zdaniem, Polsat podczas tradycyjnych negocjacji kontraktów reklamowych na początku tego roku dość sztywno negocjował rabaty. Stacja oceniała, że załamanie na rynku będzie płytsze i krótsze, a spadające stawki reklamowe TVN i obu kanałów TVP pozwolą jej utrzymać liczbę reklamodawców.

— Jeśli TVN w tym półroczu zmniejszy swoje wpływy z reklam o 15 proc., to w przypadku Polsatu będzie to 20-30 proc. w dół — zaznacza Rafał Oracz.

Według danych TNS OBOP w I półroczu TVP1 zebrała z reklam 856 mln zł, a TVP2 576 mln zł. Wśród kanałów tematycznych na pierwszym miejscu uplasowała się VIVA Polska z cennikowym przychodem 162 mln zł.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KAJ

Polecane