Sony Ericsson stracił więcej

RB, BLOOMBERG
19-01-2009, 00:00

Jeden z największych producentów telefonów komórkowych na świecie zanotował drugą z kolei kwartalną stratę. To skutek spadku popytu oraz kosztów związanych z redukcją zatrudnienia (129 mln EUR). Strata netto wyniosła 187 mln EUR, wobec 374 mln EUR zysku w takim samym okresie 2007 r. Sprzedaż spadła o 23 proc., do 2,91 mld EUR.

Producent zapowiedział jednak kolejne działania, które mają istotnie zmniejszyć koszty.

— Rok 2009 będzie jeszcze gorszy — przewiduje Dick Komiyama, szef Sony Ericssona.

Analitycy prognozowali, że strata netto wyniesie 95 mln EUR, a sprzedaż wzrośnie do 2,9 mld EUR

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RB, BLOOMBERG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Sony Ericsson stracił więcej