Spadła sprzedaż iPhone’ów. Apple traci udziały w rynku

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg
opublikowano: 2025-01-13 06:26

Miniony rok pod względem ilości sprzedaży na rynku smartfonów nie był specjalnie udany dla koncernu Apple. Sprzedała ona mniej iPhone’ów, tracąc udziały na rzecz chińskiej konkurencji.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Jak wynika z szacunków zaprezentowanych przez Counterpoint Research, w 2024 r. udział iPhone w rynku smartfonów zmniejszył się o 1 punkt procentowy do 18 proc. Podczas gdy cały rynek telefonów komórkowych wzrósł w zeszłym roku o 4 proc., Apple odnotowało 2 proc. spadek sprzedaży.

Na pocieszenie dla amerykańskiego giganta, również w przypadku Samsunga, największego rywala doszło do podgryzienia jego pozycji. W obu przypadkach stało się to na rzecz chińskich producentów, ze szczególnym wskazaniem na koncerny Xiaomi i Vivo.

Spośród producentów z topowej dziesiątki, najwyższą dynamiką wzrostu mogły pochwalić się takie marki jak należąca do Lenovo Group Motorola, a także Huawei Technologies oraz Honor Device.

„Przegrana” iPhone’ów tłumaczona jest przede wszystkim brakami w technologii sztucznej inteligencji, której to rozwiązania nie są jeszcze dostępne w urządzeniach Apple w Chinach, największym rynku smartfonów na świecie. To skłania część konsumentów do przejścia na rozwiązania stosowne przez konkurencję.