Jak wynika z szacunków zaprezentowanych przez Counterpoint Research, w 2024 r. udział iPhone w rynku smartfonów zmniejszył się o 1 punkt procentowy do 18 proc. Podczas gdy cały rynek telefonów komórkowych wzrósł w zeszłym roku o 4 proc., Apple odnotowało 2 proc. spadek sprzedaży.
Na pocieszenie dla amerykańskiego giganta, również w przypadku Samsunga, największego rywala doszło do podgryzienia jego pozycji. W obu przypadkach stało się to na rzecz chińskich producentów, ze szczególnym wskazaniem na koncerny Xiaomi i Vivo.
Spośród producentów z topowej dziesiątki, najwyższą dynamiką wzrostu mogły pochwalić się takie marki jak należąca do Lenovo Group Motorola, a także Huawei Technologies oraz Honor Device.
„Przegrana” iPhone’ów tłumaczona jest przede wszystkim brakami w technologii sztucznej inteligencji, której to rozwiązania nie są jeszcze dostępne w urządzeniach Apple w Chinach, największym rynku smartfonów na świecie. To skłania część konsumentów do przejścia na rozwiązania stosowne przez konkurencję.
