Społecznik pracuje za dwóch

opublikowano: 23-07-2018, 22:00

Im więcej w firmie wolontariuszy, tym wyższy poziom motywacji, zaangażowania i lojalności.

Według Aon Hewitt, w pracę zaangażowana jest połowa pracowników w Polsce. To jeden z najgorszych wyników w Europie. Rozwiązaniem może być społeczna odpowiedzialność biznesu (ang. CSR — corporate social responsibility), skoro trzy czwarte milenialsów ankietowanych przez Deloitte uważa, że biznes może pozytywnie wpływać na otoczenie, ale nie wykorzystuje swoich atutów. Takie opinie coraz częściej przekładają się na działania. Co równie ważne, zatrudnieni (bez względu na wiek) stosują w CSR wiedzę i umiejętności zdobyte na polu zawodowym.

Grupa Pracuj, specjalizująca się w cyfrowym HR, traktuje CSR jako drogę do zwiększania zaangażowania, motywacji i lojalności swoich kadr. Wraz z Fundacją Batorego stworzyła w 2015 r. fundusz stypendialny dla zdolnych, acz niezamożnym maturzystów, rozpoczynających studia związane z IT i nowymi technologiami na siedmiu uczelniach (w Gdańsku, Krakowie, Lublinie, Poznaniu, Rzeszowie, Warszawie i we Wrocławiu). Beneficjentami jest 26 studentów, którzy zostali wsparci ponad 160 tys. zł. Nabór do tegorocznej edycji programu upływa 31 lipca.

Przez pierwszy rok każdy stypendysta dostaje — oprócz 700 zł miesięcznie — wsparcie osobistego opiekuna z Grupy Pracuj — w formie konsultacji online i bezpośrednich spotkań. W takie doradztwo włączyła się m.in. Monika Jagodyńska, zarządzająca rozwojem i utrzymaniem platformy eRecruiter. Pomaga stypendystom w aklimatyzacji w miastach akademickich i planowaniu kariery. Pod jej skrzydła trafił Bartek, ambitny student automatyki i robotyki. Wprowadziła go w specyfikę swojej pracy i zapewniła, że gdy zacznie się rozglądać za pierwszym zajęciem, może na nią liczyć.

— Gdybyśmy się ograniczali tylko do finansów, efekt inicjatywy byłby połowiczny. W karierze ważne są relacje, najlepiej nawiązywane już na studiach. Dzięki nim nasi podopieczni nabierają odwagi i pewności siebie — mówi Monika Jagodyńska.

Wielu ekspertów twierdzi, że młodzi są zbyt skoncentrowani na sobie. Czy firmy, przez swoje programy stypendialne, mentoringowe i doradcze, nie utwierdzają ich w indywidualizmie i prywacie?

— Igreki nie są tak egocentryczne i bezideowe, jak się je często przedstawia. My, doświadczeni pracownicy, specjaliści, menedżerowie, możemy się od nich dużo nauczyć — głównie wrażliwości na sprawy społeczne, ekologię i prawa pracownicze. Przypominają nam o emocjonalnym i etycznym wymiarze pracy — wskazuje Marek Kobielski, prezes Dimension Data Polska.

Potwierdza to tegoroczny raport „Millenial Survey” firmy Deloitte, według którego niespełna połowa igreków (48 proc.) uważa, że biznes zachowuje się etycznie — rok temu dwie trzecie respondentów (65 proc.) wierzyło w moralność przedsiębiorstw. Tylko 47 proc. zgadza się z tezą, że liderzy biznesu angażują się w pomaganie społeczeństwu. Capgemini, Intel, Samsung, Dimension Data, a także Shell, Fujitsu i Grupa Pracuj — w wolontariat kompetencji włącza się wiele firm.

— Zyskują na tym obie strony. Beneficjenci odkrywają swój potencjał, wolontariusze wzmacniają poczucie własnej wartości — zapewnia Piotr Jankowski, dyrektor zarządzający Fujitsu Poland Global Delivery Center. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Społecznik pracuje za dwóch