Spożywka stawia na inwestycje

opublikowano: 30-06-2021, 20:00

Przedsiębiorcy z branży spożywczej odnawiają parki maszyn i inwestują w automatyzację produkcji.

Firmy z branży spożywczej chcą inwestować. Aż 28 proc. z nich deklaruje, że w czasie pandemii zwiększyło nakłady na odnowienia parków maszyn i urządzeń – wynika z badania spółki Siemens Financial Services. Zaledwie 5 proc. badanych zmniejszyło budżet na ten cel. W perspektywie najbliższych miesięcy prawie jedna trzecia przedsiębiorstw planuje zwiększyć nakłady na odnowienia. Przy tym ponad połowa badanych chce inwestować wyłącznie w nowe urządzenia.

Przedsiębiorcy zwiększyli też nakłady na automatyzację procesów produkcji. Ten obszar w czasie pandemii rozwijało 16 proc. badanych, a 27 proc. deklaruje, że będzie to robić również w najbliższych miesiącach.

– Pomimo wymagającej sytuacji na rynku część polskich firm spożywczych inwestowała w czasie pandemii. W porównaniu do pomiaru przeprowadzonego tuż przed wybuchem COVID-19 skala inwestycji w automatyzację procesów produkcji jest mniejsza. Warto jednak podkreślić, że zarówno stopień odnowień parku maszyn i urządzeń, jak i wyniki ze sprzedaży krajowej utrzymały się na stabilnym poziomie, dzięki czemu firmy z tej branży zachowały swoją zdolność do konkurowania – mówi Tomasz Kukulski, prezes Siemens Financial Services w Polsce.

Nieco ponad jedna czwarta pytanych przedsiębiorców uważa, że polskie firmy są tak samo konkurencyjne jak zagraniczne, jeśli chodzi o wyposażenie parków maszyn i urządzeń. Natomiast 27 proc. twierdzi, że są gorzej przygotowane. Tylko 5 proc. deklaruje, że rodzime firmy są bardziej konkurencyjne od podmiotów z innych krajów.

Z badania wynika, że przedsiębiorcy z branży spożywczej prężnie działają za granicą. Ponad 38 proc. z nich chce zwiększyć przychody z rynków zagranicznych, a 21 proc. firm zdywersyfikowało rynki zbytu.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane