Sprzedaż piwa w Polsce spadła w II kwartale 2004 r. o 2,66 proc.

opublikowano: 2004-07-21 15:08

Sprzedaż piwa w drugim kwartale 2004 roku spadła w Polsce o 2,66 proc. w ujęciu rocznym, do 7,93 mln hektolitrów - poinformował w środę Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce - Browary Polskie (ZPPP). ZPPP zrzesza browary kontrolujące 95 proc. polskiego rynku.

"Branża piwowarska pierwszy raz od wielu lat odnotowała spadki" - powiedziała dyrektor generalny ZPPP, Danuta Gut.

W całym pierwszym półroczu tego roku sprzedaż piwa wzrosła o 0,59 proc. do 13,001 mln hektolitrów. Było to możliwe głównie dzięki wynikom I kwartału, kiedy sprzedaż wzrosła o 6,15 proc. w stosunku do I kwartału 2003 roku.

Gut powiedziała, że główną przyczyną spadku sprzedaży piwa w II kwartale była niekorzystna dla piwowarów pogoda. ZPPP nie wyklucza, że na niższą sprzedaż wpływ mógł również mieć prywatny import piwa.

"Nie zauważyliśmy większej ilości piwa pochodzącego z importu na półkach sklepowych ani w gastronomii, ale nie wiemy, jaka jest skala prywatnego importu" - powiedziała Gut.

pbr/ ana/ pad/ mw/