Sprzedaż piwa w Polsce w I kwartale 2005 roku wzrosła o 4,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2004 roku i wyniosła 5,66 mln hektolitrów - poinformowali w czwartek przedstawiciele Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego.
"W pierwszym kwartale mieliśmy tendencję wzrostową. Utrzymanie pozytywnego trendu pokazuje, że polski konsument nadal jest zainteresowany piwem" - powiedział na konferencji prasowej prezes Grupy Żywiec Nico Nusmeier.
W pierwszym kwartale 2004 roku sprzedaż piwa w Polsce wyniosła 5,42 mln hektolitrów, a w całym zeszłym roku sprzedaż piwa w Polsce wzrosła o 1,43 proc., do 26,8 mln hl.
"Gdyby w tym roku udało się osiągnąć 3-procentowy wzrost, byłoby optymistycznie, a każda nadwyżka ponad ten wzrost byłaby szczególnie zadowalająca" - powiedziała dyrektor generalny ZPPP Danuta Gut.
Udział w rynku piwa członków ZPPP i browarów raportujących wynosi 90 proc.
Liderem wzrostu była Kompania Piwowarska (KP), która zanotowała blisko 20-proc. wzrost sprzedaży. Sprzedaż KP w I kwartale wyniosła 2,05 mln hl. KP szacuje swój udział w rynku na 37,2-proc. Dyrektor generalny KP Karl Lippert zwrócił uwagę, że w zeszłym roku Kompania zwiększała sprzedaż do hoteli i restauracji, chcąc poprawić swoją pozycję w tym segmencie.
W marcu zakończył się rok obrachunkowy Kompanii Piwowarskiej. W ciągu 12 miesięcy sprzedaż firmy wyniosła 10,3 mln hl.
7-proc. wzrost sprzedaży w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku zanotował Carlsberg. Sprzedaż piwa tej spółki wyniosła w tym czasie 772 tys. hl wobec 718 tys. hl. Spółka szacuje swój udział w rynku na ok. 15 proc.
"Ważne, by nasz wzrost był wyższy, niż wzrost branży. Zależy nam na tym, by nasze marki rosły kosztem konkurencji" - powiedział dziennikarzom prezes Carlsberga Marcin Piróg dodając, że wzrost sprzedaży przekłada się na wyniki finansowe firmy.
Szczegółów dotyczących sprzedaży w I kwartale nie podała Grupa Żywiec. Prezes Grupy Żywiec Nico Nusmeier ocenił, że spółce trudno jest porównywać dane za I kwartał tego roku z danymi za I kwartał 2004 r., który był dla firmy wyjątkowo dobry.
O 2 proc. zwiększył sprzedaż piwa w okresie styczeń-marzec Browar Belgia. Wyniosła ona 204 tys. hl. "Jesteśmy bardzo zadowoleni, bo zahamowana została tendencja spadkowa z trzeciego i czwartego kwartału 2004 roku" - powiedziała Zofia Kurek reprezentująca Browar Belgia.