Sprzedaż wzrosła do prawie 1 mld zł

Kinga Żelazek
opublikowano: 2004-03-08 00:00

Taki wynik producenta mebli jest m.in. efektem rosnącego eksportu. Spółka szykuje się też do inwestycji.

Black Red White (BRW) z Biłgoraja (woj. lubelskie), jeden z największych w kraju producentów mebli, w ubiegłym roku zarobił netto 53,5 mln zł przy sprzedaży sięgającej 975 mln zł. Dla porównania, w 2002 r. zysk netto wyniósł około 60 mln zł, a przychody 888 mln zł. Rosnąca sprzedaż to m.in. zasługa zwiększonego eksportu.

— Według naszych szacunków, za granicę trafia około 45 proc. naszej produkcji — mówi Stanisław Kołodziej, dyrektor ds. administracyjno-technicznych w BRW.

W ubiegłym roku spółka utworzyła firmy handlowe w USA, Niemczech, na Ukrainie oraz Białorusi. Niebawem powstanie ona w Belgii. BRW nie poprzestaje i szuka nowych partnerów, głównie na zachodnich rynkach. Nic dziwnego. Zdaniem Michała Strzeleckiego z Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli, krajowy rynek jest już nasycony.

BRW inwestuje również w nowe hale produkcyjne, park maszynowy i obiekty handlowe. Przedstawiciele spółki nie ujawniają jednak ani szczegółów, ani nakładów. Wiadomo jednak, że w 2003 r. spółka wyemitowała obligacje wartości 80 mln zł.

— Emisja była alternatywą dla kredytu bankowego. Jeszcze nie wykorzystaliśmy wszystkich środków — mówi Stanisław Kołodziej.

Założycielem i głównym akcjonariuszem spółki jest Tadeusz Chmiel.