Średnio udana oferta BoomBitu

opublikowano: 18-04-2019, 22:00

Pierwsze w tym roku IPO wypadło znacznie poniżej oczekiwań. Drobni inwestorzy jednak dopisali.

100 mln zł — tyle byłaby warta oferta BoomBitu, producenta gier moblinych, gdyby 2,82 mln akcji udało się sprzedać po cenie maksymalnej, wynoszącej 35,5 zł. Skończyło się jednak na 35,2 mln zł, w tym 24,7 mln zł z emisji 1,3 mln akcji. Cena sprzedaży została ustalona na 19 zł, czyli 46,5 proc. poniżej ceny maksymalnej. Duże zainteresowanie ofertą wykazali inwestorzy indywidualni — redukcja w ich transzy może wynieść nawet 59 proc.

KOT W WORKU:
KOT W WORKU:
BoomBit, którym kieruje Marcin Olejarz, planuje zadebiutować na GPW w pierwszej połowie maja. Spółka do tej pory nie opublikowała wyników za 2018 r. (ma je podać do końca kwietnia), a przy zapisach inwestorzy bazowali na danych za pierwszą połowę ubiegłego roku. Niektórych, zwłaszcza finansowych, mogło to zniechęcić do udziału w ofercie.
Fot. WM

— Pieniądze umożliwią nam rozwój i realizację wszystkich planów prezentowanych w trakcie IPO. Popyt ze strony inwestorów indywidualnych przerósł nasze oczekiwania — pozwoliłby na pokrycie całej emisji nowych akcji po cenie maksymalnej — mówi Marcin Olejarz, współzałożyciel, akcjonariusz i prezes BoomBitu.

Poza określeniem ceny sprzedaży ustalono liczbę akcji w poszczególnych transzach. W transzy inwestorów indywidualnych znajdzie się 701,5 tys. akcji, a dla instytucjonalnych przeznaczone będą pozostałe akcje z nowej emisji oraz walory sprzedawane przez dotychczasowych akcjonariuszy — łącznie blisko 1,15 mln sztuk.

Pierwotnie właściciele BoomBitu planowali sprzedać 1,52 mln papierów, ale ostatecznie ich liczba została zredukowana niemal o dwie trzecie. Na oferowany przez nich pakiet składa się 275 tys. akcji należących do We Are One Ltd., 137,5 tys. w rękach Karoliny Szablewskiej-Olejarz i tyle samo Marcina Olejarza. Pozostałe akcje dotychczasowych akcjonariuszy objęte są 12-miesięcznym lock-upem. Marcin Olejarz zwraca uwagę, że IPO BoomBitu było pierwszą ofertą publiczną po długiej przerwie.

— Rynek pozostaje wymagający, a dobre nastroje inwestorów indywidualnych nie przekładają się na napływy do funduszy. Wierzymy, że w kolejnych kwartałach osiągane przez nas wyniki umożliwią zdobycie jeszcze większego zaufania inwestorów i pokazanie pełnego potencjału spółki, co istotnie przełoży się na wzrost jej wartości — mówi Marcin Olejarz.

Rynek gier
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
×
Rynek gier
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane