Stellantis zmieni europejską sieć dilerską

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 25-11-2022, 12:39
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Francusko-włoski koncern Stellantis, powstały z połączenia Fiata Chryslera z francuskim PSA zapowiada, że w przyszłym roku ruszy z reorganizacją sieci dilerskiej na nowych zasadach, informuje Reuters.

Cyril Marcilhacy

Zmiana formuły ma poprawić sprzedaż produkowanych w fabrykach koncernu pojazdów i obniżyć koszty.

Stellantis zamierza rozpocząć restrukturyzację sprzedaży w obszarze klienckim od lipca 2023 r. i jako pierwsze zmiany mają dotknąć rynki w Austrii, Belgii, Holandii i Luksemburgu.

Reszta Europy ma stopniowo wdrażać nowy system dystrybucji – napisał koncern w oświadczeniu.

Już przed rokiem wicelider europejskiego rynku motoryzacyjnego zapowiadał, że od czerwca 2023 r. zakończy wszystkie obecne umowy sprzedaży i usług z europejskimi dilerami dla wszystkich swoich 14 marek.

Firma – jak pisze Reuters – chce przeprowadzić transformację na „model agencyjny”, w którym producenci samochodów przejmą większą kontrolę nad transakcjami sprzedaży i cenami, podczas gdy dilerzy skupią się na dostawach i serwisowaniu, nie działając już jako partner umowny klienta.

Przed kilkoma dniami pisaliśmy, że Stellantis ma poważne problemy z dystrybucją wyprodukowanych samochodów. Dotyczy to m.in. aut powstających we francuskiej fabryce w Sochaux (TUTAJ>>)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane