Od końca lutego jednostki Stena Baltica i Stena Nordica wróciły na trasę Gdynia — Karlskrona. Teraz regularnie pływają trzy promy Stena Line.
Od początku roku Stena Line obsługiwała na tej trasie dwa połączenia dziennie. Prom Stena Nordica zastępował jedną z jednostek na Morzu Irlandzkim. Kiedy wrócił na Bałtyk, prom Stena Baltica został wysłany do stoczni na przegląd. Oba promy zabierają około stu zestawów ciężarowych, a prom Finnarrow, czarterowany od Finnlines, blisko 140. Obecnie szwedzki przewoźnik operuje w sumie na 18 trasach, ma 34 promy, zatrudnia 5,7 tys. pracowników.
— Ubiegły rok był dla nas bardzo udany, przewieźliśmy blisko 94 tys. ładunków frachtowych, czyli samochodów ciężarowych, naczep, kontenerów. To o 8,1 proc. więcej niż w 2006 r. Także w tym roku spodziewamy się dynamicznego wzrostu — zapowiada Henryk Kałużny, menedżer ze Stena Line na Polskę, Rosję, Białoruś i Ukrainę.
Przewoźnik myśli też o bardziej odległych inwestycjach. W 2010 r. zamierza przenieść się do nowego terminalu promowego w Gdyni. Jego parametry umożliwią Stena Line wprowadzenie na trasę dwóch największych obecnie pływających jednostek promowych typu ro-pax, czyli promu pasażersko-samochodowego ze zwiększoną przestrzenią ładunkową i zmniejszoną powierzchnią dla pasażerów.
Stena Britannica oraz Stena Hollandica pływają teraz na trasie Hoek van Holland-Harwich. Po zeszłorocznej przebudowie mają ponad 240 m długości i zabierają ponad 250 samochodów ciężarowych oraz 900 pasażerów.
Statystyki przewozowe i udziały rynkowe
Armator Linia Jednostki frachtowe Zmiana Udział w proc. Zmiana
2007 2006 (proc.) 2007 2006 (proc.)
Polferries Świnoujście – Ystad 36 894 33 622 9,7 11,8 12,2 -0,4
Unity Line Świnoujście – Ystad 85 410 27,4
Unity Line Świnoujście – Trelleborg 76 769 24,6
Unity Line (łącznie) Świnoujście – Trelleborg/Ystad 162 179 143 825 12,8 51,9 52,1 -0,2
Stena Line Gdynia – Karlskrona 93 866 86 815 8,1 30,1 31,5 -1,4
Polferries Gdańsk – Nynäshamn 19 317 11 582 66,8 6,2 4,2 2,0
Ogółem 312 256 275 844 13,2