Stena Line stawia na Polskę

Marcin Bołtryk
opublikowano: 2004-04-22 00:00

Stena Line inwestuje w połączenie Gdynia-Karlskrona. Firma zmodernizowała terminal, a od maja na linię wypuści nowy, większy prom.

W wyniku inwestycji Stena Line, zdolność przewozowa linii Gdynia-Karlskrona wzrośnie o 60 proc. w przypadku przewozów pasażerskich i 30 proc. — przewozów frachtowych.

Władze Stena Line postanowiły wymienić jeden ze statków pływających na trasie Gdynia-Karlskrona. Nowa jednostka — Stena Nordica — zastąpi dotychczas eksploatowany na tej trasie prom Stena Traveller.

— W ciągu kilku ostatnich lat liczba pasażerów korzystających z tej linii podwoiła się, a przewozy frachtowe wzrosły znacząco. Musimy temu sprostać. Stąd strategiczne inwestycje — mówi Gunnar Blomdahl, dyrektor generalny Stena Line.

Stena Nordica została zbudowana w 2000 r., może zabrać na pokład 405 pasażerów i dysponuje miejscem dla ponad 100 samochodów ciężarowych. W pierwszy rejs na nowej trasie wyruszy na początku maja. Wartość promu to blisko 400 mln koron szwedzkich (około 200 mln zł).

Armator wspólnie z władzami Portu Gdynia zmodernizował terminal pasażerski na Nabrzeżu Helskim.

Obiekt będzie wykorzystywany wyłącznie do obsługi połączenia Gdynia-Karlskrona. Do dyspozycji pasażerów oddano duży parking dla samochodów, autobusów i ciężarówek, powiększony został plac manewrowy. Przebudowano bramę odprawy samochodowej, dodając 4 nowe pasy. Do istniejącego terminalu dobudowano nowe skrzydło, gdzie znajdują się teraz biura pracowników Stena Line, Straży Granicznej, urzędu celnego, agencji spedycyjnych oraz hala przyjazdów, która mieści 400 osób. Modernizacja terminalu kosztowała 12 mln zł.