Stocznia Szczecińska zapoluje na Gryfię

Cezary Pytlos
opublikowano: 1999-09-21 00:00

Stocznia Szczecińska zapoluje na Gryfię

Resort skarbu ma już środki na wycenę szczecińskiej remontówki

2000 PROC. LEPIEJ: Gryfia, kierowana przez Janusza Jagielskiego, nie ujawnia wyników. Wiadomo jedynie, że jej zysk brutto był w pierwszym półroczu 20 razy wyższy niż w tym samym okresie przed rokiem. fot. ARC

Ministerstwo Skarbu Państwa obiecuje, że przetarg na doradcę prywatyzacyjnego dla Szczecińskiej Stoczni Remontowej Gryfia zostanie ogłoszony w czwartym kwartale tego roku. Poważnym kandydatem do przejęcia firmy będzie Stocznia Szczecińska, wokół której ma powstać grupa stoczni remontowych.

Resort skarbu, wykorzystując informacje przekazane przez Gryfię, przygotowuje obecnie szczegółowe warunki oferty dla firm przystępujących do przetargu na wybór doradcy prywatyzacyjnego.

— Ogłoszenia przetargu można spodziewać się jeszcze w czwartym kwartale tego roku — poinformowała Magda Nienałtowska z biura prasowego MSP.

Nie potwierdziły się obawy przedstawicieli Gryfii, że resort skarbu nie ma środków, by szybko wycenić majątek stoczni.

— Środki na prywatyzację Gryfii zamroziliśmy już w marcu — podkreśla Beata Jarosz, rzecznik prasowy MSP.

Przedstawiciele MSP nie wymieniają jednak konkretnych sum.

Gryfia w grupie

Wiadomo już za to, że do prywatyzacji Gryfii prawdopodobnie dojdzie w ramach programu konsolidacji remontowych stoczni zachodniopomorskich. Pod swe skrzydła chce je wziąć Stocznia Szczecińska, która ma chrapkę nie tylko na Gryfię, ale także na Morską Stocznię Remontową ze Świnoujścia. Co prawda w wyścigu o MSR Świnoujście ofertę Szczecinian przebiła Gdańska Stocznia Remontowa, ale za to Stoczni Szczecińskiej sprzyjają pracownicy świnoujskiej firmy.

Kontrakty na horyzoncie

W stoczni Gryfia, której prywatyzację przewidziano w przyszłym roku, praca idzie pełną parą.

— Negocjujemy kontrakty na budowę nowych jednostek — powiedział Paweł Prus z Gryfii.

Wkrótce zakończy się budowa statku dla norweskiego armatora. W trakcie negocjacji jest kolejnych pięć kontraktów. Możliwe, że dojdzie też do umowy z inną firmą z Norwegii, Torghatten Trafikkelskap. Łączna wartość kontraktów dla TT i dla Żeglugi Świnoujskiej, której niedawno oddano prom Bielik IV, wyniosła 48, 7 mln zł.

Organizator

Puls Biznesu

Autor rankingu

Coface