Stop obżarstwu w USA

opublikowano: 07-05-2018, 22:00

McDonald’s, Dunkin’ Donuts, Subway, Taco Bell, Burger King — wszystkie popularne sieci amerykańskich restauracji, barów typu fast-food, cukierni, kawiarni i pizzerii mają od poniedziałku obowiązek zamieszczać wyraźną informację o liczbie kalorii oferowanych dań i innych produktów żywieniowych (na terenie USA).

Nakaz wynika z ustawy regulującej system opieki zdrowotnej, forsowanej kilka lat temu przez Baracka Obamę (Patient Protection and Affordable Care Act, czyli tzw. ustawa Obamacare). Nawet Donald Trump — zagorzały krytyk polityki zdrotnej Obamy — uznał go za potrzebny. Dotyczy nie tylko lokali gastronomicznych, ale także supermarketów, kin, sklepów spożywczych i automatów z jedzeniem i napojami, które oferują posiłki i żywność gotową do spożycia, prowadzą działalność jako sieci i mają co najmniej 20 punktów sprzedaży.

Zobacz więcej

Fot. Bloomberg

Przepis jest wymierzony w epidemię otyłości, z jaką zmaga się Ameryka. Poblem dotyczy już około 37 proc. dorosłych Amerykanów. Otyłość oznacza większe ryzyko zachorowania na zawał, udar, cukrzycę typu 2 i niektóre typy raka, co zwiększa liczone w miliardach dolarów wydatki na opiekę zdrowotną. Z badań wynika, że większą część posiłków Amerykanie konsumują poza domem, a wyraźna informacja o kaloriach ułatwi im podejmowanie racjonalnych decyzji. Prawo narzuca na lokale gastronomiczne obowiązek podawania liczby kalorii oferowanego posiłku — w karcie i na tablicy dań. Na stronach internetowych będą musiały dodatkowo zamieścić m.in. informację o zawartości tłuszczu i soli.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Stop obżarstwu w USA