Sun Microsystems zdobył nowy rynek

Ewa Bęczkowska
opublikowano: 2002-09-04 00:00

Sun Microsystems i firma Veracomp podpisały umowę o współpracy. W ten sposób Sun zapewnił sobie nowy kanał dystrybucji, dzięki któremu chce pojawić się w sektorze małych i średnich firm.

Umowa między Sun Microsystems a Veracomp zapewni Sunowi nowy kanał dystrybucji, a partnerom handlowym Veracomp dostęp do oferty kompaktowych urządzeń serwerowych z serii Sun Cobalt oraz pierwszej maszyny Suna pracującej m.in. pod kontrolą systemu operacyjnego Linux.

W ofercie Veracomp — poza urządzeniami serwerowymi Sun Cobalt z serii Quebe i RaQ — znajdzie się także Sun Cobalt Control Station. Dzięki porozumieniom z producentami specjalistycznego oprogramowania, dystrybutor będzie oferował nie tylko maszyny Suna, ale gotowe zestawy przygotowane dla konkretnych branż.

— Umowa pozwoli oferować zaawansowane rozwiązania internetowe dla małych i średnich firm. To właśnie ta grupa użytkowników wykazuje największy wzrost zainteresowania rozwiązaniami sieciowymi, które umożliwiają korzystanie z Internetu i Intranetu jako narzędzi biznesowych bez konieczności zwiększania kosztów operacyjnych — wyjaśnia Piotr Wierzbicki, prezes Sun Microsystems Poland.

Porozumienie z Sunem nie oznacza, że Veracomp chce znacząco zmienić profil działalności i odejść od dystrybucji. Ma raczej poszerzyć ofertę tego dystrybutora skierowaną do małych integratorów.

— Umowa z Sun Microsystems rozszerza naszą propozycję adresowaną do firm integracyjnych, specjalizujących się w obsłudze małych i średnich przedsiębiorstw. To właśnie tego rodzaju firmy generują dla wielu naszych partnerów większość przychodów. Serwery Sun Cobalt pozwolą im na zbudowanie własnej unikalnej oferty, z wykorzystaniem doświadczenia i pozycji Sun Microsystems na rynku rozwiązań internetowych — dodaje Adam Rudowski, prezes Veracompu.

Dodatkowo na czwarty kwartał 2002 r. planowane jest wprowadzenie polskojęzycznej wersji interfejsu i dokumentacji rozwiązań Sun Cobalt. Będzie to dodatkowym wsparciem dla małych i średnich firm. Umowa zakłada również nawiązanie współpracy z dostawcami usług internetowych, dla których dedykowana jest seria RaQ.

W ramach współpracy Veracomp przygotowuje dla usługodawców internetowych szkolenia, demonstracje, a także konsultacje techniczne. Partnerzy handlowi Veracomp otrzymają również możliwość zamawiania dodatkowych usług serwisowych, takich jak rozszerzona gwarancja czy dostawa części zamiennych drogą lotniczą. Planowane jest również wprowadzenie usług logistyki serwisowej, czyli wymiany i naprawy sprzętu w miejscu instalacji. Obie firmy zapewniają, że będą prowadzić wspólne działania marketingowe.

Przedstawiciele firmy Sun Microsystems nie ujawniają działań i kosztów kampanii.

— Jeśli ta forma dystrybucji się sprawdzi, to inne produkty będziemy sprzedawać w ten sam sposób. Nasi klienci oczekują bowiem kompleksowych rozwiązań — mówi Piotr Wierzbicki.