Świąteczne wsparcie lokalnej gastronomii

Karolina Kaleta
opublikowano: 11-12-2020, 15:00

Okres przedświąteczny to czas wzmożonych zakupów – wspólnie z bliskimi gotujemy, pieczemy, dekorujemy świąteczne stoły. Dla wielu osób to także czas pomocy potrzebującym. Niestety mijający rok sprawił, że znaczniej więcej osób niż dotychczas znalazło się w trudnej sytuacji.

Pandemia i związane z nią obostrzenia uniemożliwiły normalną pracę, szczególnie niektórym branżom. Jedną z nich jest gastronomia, która zapewne skutki pandemii odczuwać będzie jeszcze długo. Wielu przedsiębiorców i pracowników gastronomii zaapelowało w mediach społecznościowych o pomoc i wspieranie swoich ulubionych lokali. Ich głosy dotarły także do osób mających w mediach społecznościowych duże zasięgi, co zaowocowało podjęciem ciekawych inicjatyw.

materiały prasowe

Jedną z nich jest zainicjowana przez Annę Lewandowską akcja pod hasztagiem #ŚwiąteczneWsparcieGastro, która właśnie ruszyła na Instagramie trenerki. Celem inicjatywy, do której już po jednym dniu przystąpiło sporo osób, w tym aktorki i celebrytki, jest wsparcie lokalnych biznesów: restauracji i producentów żywności. Anna Lewandowska zachęca Polaków, by w swoich codziennych zakupach wspierali rodzime przedsiębiorstwa.

– Dziś potrzebujemy siebie bardziej niż kiedykolwiek, a tegoroczne Święta będą szczególne. Spędzimy je z najbliższymi w naszych domach. Będą spokojniejsze niż zazwyczaj i przepełnione ogromną potrzebą wsparcia tych, których pandemia dotknęła najbardziej – mówi Anna Lewandowska.

Z pewnością warto uwrażliwić społeczeństwo na problemy lokalnych producentów, czasem działających po sąsiedzku. Kupując prezenty, wystarczy zwrócić uwagę, skąd pochodzą i gdzie są produkowane, zwłaszcza że sporo wysokiej jakości produktów powstaje lokalnie. Można także na święta zamówić gotowe posiłki, do czego gorąco zachęcają restauratorzy w całej Polsce.

materiały prasowe

Choć akcja oficjalnie ruszyła 9 grudnia, pod #ŚwiąteczneWsparcieGastro pojawia się coraz więcej świątecznych ofert restauracji i cukierni z Warszawy, Gdańska, Szczecina, Bochni, Wrocławia czy Tarnowa oferujących dania na wynos. Do zamówień zachęcają także producenci miodów, wędlin, ryb i regionalnych wypieków.

materiały prasowe

Publikując w mediach społecznościowych materiały z #ŚwiąteczneWsparcieGastro, możemy oznaczać wybrane restauracje i producentów żywności, zachęcając kolejne osoby do udziału i wspierania w trudnych czasach polskiej gastronomii.

Podobne inicjatywy, choć na inną skalę, podejmują ci, którym branża gastronomiczna jest szczególnie bliska – restauratorzy i dziennikarze kulinarni. Promują w mediach społecznościowych swoje ulubione lokale i dania, które – choć możliwe są tylko do zamówienia na wynos – mogą pomóc wyczarować w domu klimatu Azji czy dalekich zakątów Ameryki Południowej. Basia Starecka, wielbicielka kuchni koreańskiej, dzieli się na Instagramie swoimi przepisami na wybrane posiłki, oznaczając przy tym miejsce, w którym możemy je zamówić lub – w przypadku samodzielnego przygotowania – zaopatrzyć w niezbędne składniki. Promuje przy tym lokalne, dzielnicowe, piekarnie i cukiernie.

materiały prasowe

Bardziej dramatyczne akcje podejmują restauratorzy zrzeszeni w obrębie jednego miasta pod hasłem ratowania lokalnego gastro.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane