Świąteczny lans w sieci

opublikowano: 07-01-2018, 22:00

Smartfonów nie wyjmujemy z dłoni nawet w święta. Jednak w tym czasie korzystamy z nich nieco inaczej niż w powszednie dni.

RAPORTY

ŚWIĄTECZNY LANS W SIECI

Z raportu opracowanego przez Cloud Technologies, warszawską spółkę obserwującą w czasie rzeczywistym aktywność użytkowników mobilnych urządzeń, wynika, że w Wigilię próbujemy oderwać się od rzeczywistości i rzadziej wykorzystujemy aplikacje zakupowe — spadek o 75 proc., a także newsowe — spadek o 50 proc. Nie rezygnujemy jednak z używania smartfonów, zmienia się natomiast schemat naszej aktywności.

Częściej niż zwykle korzystamy z aplikacji do robienia zdjęć i ich obróbki oraz do zarządzania kontami, które pozwalają na kontrolowanie statystyki oglądalności czy liczby śledzących — wzrost o 27 i 21 proc.

— Przeanalizowaliśmy dane dotyczące rodzajów używanych aplikacji mobilnych i porównaliśmy odsetek osób używających dany rodzaj aplikacji podczas wieczorów w zwykłe grudniowe dni oraz wieczorów wigilijnego i sylwestrowego. Poza zwykłym porównaniem odsetkowym kontrolowaliśmy również zmienność w obrębie dni powszednich — wyjaśnia Jan Gromadzki, data scientist w Cloud Technologies.

Kolejną kategorią oprogramowania, która w wigilijny wieczór (18:00 — 23:59) odnotowała wzrost aktywności użytkowników, były aplikacje randkowe — wzrost o 20 proc.

Badacze nie mieli okazji zapytać właścicieli urządzeń, co skłoniło ich do większej aktywności w tym obszarze. Badanie pokazuje jednak, że skuteczniejsze od rodzinnej atmosfery i pytań dotyczących ustatkowania się czy wzmożonego poczucia samotności są prawdopodobnie noworoczne postanowienia. Specjaliści z warszawskiej spółki powtórzyli badanie 31 grudnia i okazało się, że aplikacje randkowe odnotowały tego wieczora jeszcze większy wzrost aktywności — o 30 proc.

W tyle pozostawiły je jednak aplikacje fotograficzne — plus 36 proc.), i radiowe, z których użytkownicy korzystali aż ponad dwa razy częściej niż w pozostałe dni roku. Choć blogerzy w sylwestra również byli bardziej aktywni niż na co dzień, to korzystali ze swoich aplikacji tylko o 16 proc. częściej. Pocieszające jest to, że chociaż dwa razy do roku mniej martwimy się o wagę — z raportu wynika, że spadek popularności w Wigilię i ostatni dzień roku odnotowują aplikacje typu weight loss — odpowiednio o 40 proc. i 27 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Patrycja Łuszczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Świąteczny lans w sieci