Popularność postaci Świnki Peppy w Chinach to zasługa emisji w ogólnokrajowej telewizji serialu animowanego dla najmłodszych dzieci, którego jest bohaterką. Sprzyja jej także duża obecność w mediach społecznościowych. Łącznie na różnych platformach Świnka Peppa wygenerowała aż 34 mld odsłon od pojawienia się w Chinach w 2015 roku.

Tom Harrington, analityk Enders Analysis podkreśla, że sukces Świnki Peppy w Chinach jest niesamowity.
- Chiny to olbrzymi rynek ale jest bardzo trudny do zdobycia dla zachodnich mediów z dwóch powodów. Pierwszym jest cenzura. Kolejnym to, że nie można tam działać bez aliansu z chińską firmą – powiedział BBC Harrington. – Jednak dziecięce produkcja są bardzo łatwo transferowalne między kulturami, szczególnie animacje, które bardzo łatwo dubbingować, aby były bardziej lokalne – dodał.
Serial animowany „Świnka Peppa” pojawił się w 2004 roku. Powstało już prawie 400 pięciominutowych odcinków. Serial pokazywany jest w 180 krajach i został przetłumaczony na 40 języków.
Właścicielem praw do Świnki Peppy jest Entertainment One, zajmujący się produkcją i dystrybucją filmów. Dyrektor finansowy spółki, Giles Willits mówił w ubiegłym roku, że w ciągu 3-5 lat Świnka Peppa osiągnie wartość 2 mld USD.