Sytuacja makro niepokoi Gazelę

KA
opublikowano: 06-07-2012, 00:00

Zatory, słaby złoty, koniec unijnych dotacji. Jednak Lange Łukaszuk znalazł sposoby na spowolnienie.

Lange Łukaszuk, dystrybutor narzędzi i oświetlenia automatycznego z podwrocławskiego Mirkowa, chce w tym roku osiągnąć sprzedaż na poziomie 43 mln zł. W dwóch ostatnich latach firma znalazła się na liście Gazel Biznesu. Wszystko też wskazuje na to, że trafi do tegorocznego zestawienia. W 2011 r. wypracowała zysk, a jej przychody przekroczyły 38 mln zł, wobec 34,4 mln zł w 2010 r.

Z początkiem 2012 r. firma przeszła na dwuzmianowy system pracy w magazynie. Pod koniec 2011 r. zaczęła uruchomiać też stoiska patronackie u partnerów handlowych. Na razie jest ich 13. Do końca roku takie punkty mają powstać w 25 sklepach oraz hurtowniach narzędziowych i elektrotechnicznych. Docelowo w programie ma uczestniczyć 30-40 placówek.

— Celem jest zaprezentowanie potencjalnym klientom, przede wszystkim pracownikom firm budowlanych i elektroinstalacyjnych, pełnej gamy produktów. W wyniku wdrożenia obroty z niektórymi firmami uczestniczącymi w programie wzrosły o 30-40 proc. — twierdzi Tadeusz Kumaszka, dyrektor generalny spółki Lange Łukaszuk. Jego zdaniem, szybko będzie się rozwijała sprzedaż narzędzi przez internet.

— Firmy, sprzedające wyłącznie przez internet, generują około 10 proc. naszej sprzedaży, ale zamówienia z ich strony dynamicznie rosną — zaznacza Tadeusz Kumaszka. Jego zdaniem, działalność firmy komplikują zatory płatnicze występujące w branży budowlanej. Importerowi nie sprzyja też słabnący złoty. Do tego dochodzi problem związany z jedną z głównych grup użytkowników.

— Skończyły się dotacje unijne dla małych firm instalacyjnych. Nasi partnerzy handlowi mówią, że kiedyś obsługiwali kilku lub kilkunastu takich klientów miesięcznie. Tylu mają od początku roku — mówi Tadeusz Kumaszka.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KA

Polecane