Szersza oferta dla banków

Beata Tomaszkiewicz
opublikowano: 21-12-2006, 00:00

Eurofaktor robi wszystko, by wykonać prognozę wyniku. Może nie dać rady, bo dużo inwestuje.

Nowa strategia Eurofaktora, jedynego na giełdzie reprezentanta branży, powinna być widoczna w wynikach spółki już w drugiej połowie przyszłego roku. Na razie głównie pociąga za sobą koszty, bo firma równocześnie rozbudowuje sieć, wprowadza nowe produkty, szkoli ludzi i nawiązuje współpracę z kolejnymi partnerami.

— Naszym naczelnym celem jest dywersyfikacja strumienia przychodów. Docelowo chcemy posiadać równe strumienie przychodów z działalności faktoringowej, pożyczek detalicznych i kredytów hipotecznych — mówi Tomasz Tomaszewski, nowy prezes Eurofaktora.

Dodaje, że proces dochodzenia do tego idealnego modelu zabierze spółce do 2 lat.

Poszukiwane średniaki...

W swojej działalności podstawowej, czyli faktoringu, spółka nastawia się na współpracę z bankami.

— Chcemy oferować pełną obsługę faktoringową bankom, które nie mają własnych wyspecjalizowanych spółek czy departamentów. Jesteśmy bliscy podpisania listu intencyjnego z pierwszym bankiem. Naszym marzeniem jest obsługa pięciu instytucji finansowych. To pozwoli na skokowy wzrost wolumenów — uważa prezes.

Eurofaktor specjalizuje się w obsłudze firm o obrotach rocznych do 30 mln zł, czyli średnich i małych, więc do współpracy szuka banków mających wielu klientów z podobnego segmentu.

...i nowi partnerzy

Działalność faktoringową mają równoważyć kredyty i pożyczki. Szef spółki przyznaje, że tu sukcesy są mniejsze od oczekiwanych.

— Oczekiwaliśmy, że pożyczek pod zastaw aut zaoferujemy w tym roku za kilkanaście milionów, a uda się na 5 mln zł. Ale nadal uważa- my, że to dobra oferta, musimy ją tylko trochę przebudować i zaoferować większej grupie partnerów — twierdzi Tomasz Tomaszewski.

Spółka prowadzi też rozmowy z bankami na temat finansowania deweloperów. Eurofaktor udziela kredytów hipotecznych pod zakup ziemi, czego nie robią banki. Chodzi o to, by przejmowały one klientów, udzielając następnie kredytów hipotecznych na budowę.

Eurofaktor rozbudowuje także sieć w pięciu oddziałach regionalnych. Z powodu tych inwestycji prawdopodobnie nie wypracuje 3,3 mln zł zysku netto, które prognozował poprzedni zarząd.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Beata Tomaszkiewicz

Polecane