Szersza oferta dla banków

Beata Tomaszkiewicz
opublikowano: 21-12-2006, 00:00

Eurofaktor robi wszystko, by wykonać prognozę wyniku. Może nie dać rady, bo dużo inwestuje.

Nowa strategia Eurofaktora, jedynego na giełdzie reprezentanta branży, powinna być widoczna w wynikach spółki już w drugiej połowie przyszłego roku. Na razie głównie pociąga za sobą koszty, bo firma równocześnie rozbudowuje sieć, wprowadza nowe produkty, szkoli ludzi i nawiązuje współpracę z kolejnymi partnerami.

— Naszym naczelnym celem jest dywersyfikacja strumienia przychodów. Docelowo chcemy posiadać równe strumienie przychodów z działalności faktoringowej, pożyczek detalicznych i kredytów hipotecznych — mówi Tomasz Tomaszewski, nowy prezes Eurofaktora.

Dodaje, że proces dochodzenia do tego idealnego modelu zabierze spółce do 2 lat.

Poszukiwane średniaki...

W swojej działalności podstawowej, czyli faktoringu, spółka nastawia się na współpracę z bankami.

— Chcemy oferować pełną obsługę faktoringową bankom, które nie mają własnych wyspecjalizowanych spółek czy departamentów. Jesteśmy bliscy podpisania listu intencyjnego z pierwszym bankiem. Naszym marzeniem jest obsługa pięciu instytucji finansowych. To pozwoli na skokowy wzrost wolumenów — uważa prezes.

Eurofaktor specjalizuje się w obsłudze firm o obrotach rocznych do 30 mln zł, czyli średnich i małych, więc do współpracy szuka banków mających wielu klientów z podobnego segmentu.

...i nowi partnerzy

Działalność faktoringową mają równoważyć kredyty i pożyczki. Szef spółki przyznaje, że tu sukcesy są mniejsze od oczekiwanych.

— Oczekiwaliśmy, że pożyczek pod zastaw aut zaoferujemy w tym roku za kilkanaście milionów, a uda się na 5 mln zł. Ale nadal uważa- my, że to dobra oferta, musimy ją tylko trochę przebudować i zaoferować większej grupie partnerów — twierdzi Tomasz Tomaszewski.

Spółka prowadzi też rozmowy z bankami na temat finansowania deweloperów. Eurofaktor udziela kredytów hipotecznych pod zakup ziemi, czego nie robią banki. Chodzi o to, by przejmowały one klientów, udzielając następnie kredytów hipotecznych na budowę.

Eurofaktor rozbudowuje także sieć w pięciu oddziałach regionalnych. Z powodu tych inwestycji prawdopodobnie nie wypracuje 3,3 mln zł zysku netto, które prognozował poprzedni zarząd.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Beata Tomaszkiewicz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu