Polacy najczęściej wpisują w wyszukiwarce hasła: Nasza klasa, Doda, a z dziedziny gospodarki: praca, ZUS, giełda, kursy walut.
Google ogłosił właśnie ranking najczęściej w 2008 r. wyszukiwanych haseł — na świecie, w Polsce i w ponad 30 innych krajach. Badania o nazwie Zeitgeist pozwala spojrzeć na najważniejsze wydarzenia i tendencje z perspektywy milionów zapytań internautów. To wiedza szczególnie cenna dla tych, którzy chcą, by ich strona www była jak najczęściej wyświetlana.
Polacy w 2008 r. szukali w internecie przede wszystkim… swoich znajomych z dawnych lat. Zdecydowanie najczęściej wpisywanym przez nas do wyszukiwarki Google hasłem było: "nasza klasa". Robiliśmy to tak często, że znalazło się ono na siódmym miejscu wśród haseł najszybciej zyskujących na popularności na całym świecie!
Kogo jeszcze szukamy? Numerem jeden wśród rodzimych celebrytów wciąż pozostaje Doda, choć ogromną popularność wśród polskich internautów zdobył w tym roku także Jozin z Bazin. Politycy — ujęci w tej kategorii — są daleko w tyle. Dużym zainteresowaniem cieszą się programy telewizyjne i seriale. Najszybciej na popularności zyskiwał show TVN "Mam talent". Ciekawostką jest, że w październiku ten program znalazł się nawet w pierwszej dziesiątce najszybciej zyskujących na popularności haseł w całej Unii Europejskiej.
Ale nasze poszukiwania nie dotyczą tylko rozrywki. Polscy internauci szukają także w sieci pracy i informacji gospodarczych. W tej ostatniej kategorii najczęściej wyszukiwaliśmy informacji związanych z giełdą i kursami walut.
Ogólnie
1. nasza klasa
2. gry
3. allegro
4. youtube
5. onet
6. mapa
7. program tv
8. forum
9. warszawa
10. praca
W kategorii finanse i praca
1. praca
2. zus
3. giełda
4. kursy walut
5. urząd skarbowy
6. oferty pracy
7. cv
8. kredyt
9. pit
10. money
1. nasza klasa
2. pudelek
3. wrzuta
4. youtube
5. jozin z bazin
6. miasto muzyki
7. pekin 2008
8. mam talent
9. ikariam
10. maciej zientarski
Źródło: Zeitgeist 2008