Szybko rosną nowe świątynie konsumpcji

PA P
21-01-2015, 06:40

Coraz mniej ludzi odwiedza centra handlowe, a mimo to w tym roku może paść rekord budowy nowych obiektów - pisze "Rzeczpospolita".

W 2015 r. może przybyć 547 tys. mkw. powierzchni w centrach, co oznaczałoby wzrost o niemal 65 proc. w porównaniu do poprzedniego roku – szacuje firma doradcza JLL. Zaś firma CBRE podaje, że na koniec 2014 r. w budowie było 770 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej.

Zobacz więcej

Puls Biznesu

Dane są o tyle zaskakujące, że zainteresowanie klientów centrami handlowymi i robieniem tam zakupów jednak spada. Wg danych z badania ruchu w takich obiektach Experian FootFall tylko w listopadzie spadł on w Polsce o 2,8 proc., a były w ub.r. miesiące z nawet 10-proc. spadkami.

Centra w Polsce wygrywają zdecydowanie z ulicami handlowymi; dochodzi tam do swego rodzaju kumulacji popytu, stąd zainteresowanie takimi projektami nie spada – wyjaśnia Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Jak mówi Faliński, siłę takich obiektów widać też po tym, że skupiając się na sklepach głównie o średnich powierzchniach są w stanie dzięki większemu ruchowi i tak dać im znacznie wyższe obroty, niż gdyby były one ulokowane przy ulicach handlowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PA P

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / Szybko rosną nowe świątynie konsumpcji