Targi niezwykłości zdobywają klientów

Małgorzata Zdunek
opublikowano: 2000-06-06 00:00

Targi niezwykłości zdobywają klientów

Producenci naturalnych preparatów sięgają po znane metody marketingowe

Producenci preparatów, których stosowanie bywa traktowane jako uzupełnienie tradycyjnych kuracji leczniczych, sięgnęli po sprawdzone sposoby przyciągnięcia klientów — organizują targi niezwykłości, gdzie można kupić nie tylko naturalne środki lecznicze, ale i skorzystać z porad wróżki.

Wytwórcy niekonwencjonalnych preparatów i środków twierdzą, że nie zabraknie im klientów.

— Ludzie, którzy zawiedli się na tradycyjnych sposobach leczenia, zwracają się często ku medycynie niekonwencjonalnej — opowiada Elżbieta Korenkiewicz, właścicielka firmy KorElla z Zielonej Góry.

— Nie wszyscy jednak doceniają siłę działania preparatów pochodzenia naturalnego, bagatelizuje się również wpływ zapachu i znaczenie aromaterapii. A istnieją przecież zapachy, które mają walory użytkowe, np. odstraszają owady. Rozpylanie odpowiedniej kompozycji zapachowej pozwala zwiększyć wydajność w pracy — przekonuje Witold Biały, właściciel firmy produkcyjno-handlowej BW z Tarnowskich Gór.

Wydatki na zdrowie

Poduszka z gryki kosztuje około 30 zł, zakup materaca to wydatek 120 zł, natomiast za komplet naturalnej pościeli trzeba zapłacić 150 zł. Naturalne olejki eteryczne kosztują od 4 do 7 zł. Preparaty pochodzenia naturalnego dystrybuowane są poprzez apteki, sklepy zielarskie i pamiątkarskie.

— Wzrost popularności tego rodzaju produktów wiąże się z panującą obecnie modą na zgodny z naturą tryb życia — twierdzi Elżbieta Korenkiewicz.

Zorganizować samemu

Jak zapewniają producenci naturalnych preparatów, najlepszym sposobem przyciągnięcia klientów są specjalistyczne targi.

— Wokół niekonwencjonalnych metod leczenia narosło wiele mitów, a niektórym nadal kojarzą się one z szamańskimi praktykami. Targi są miejscem, gdzie można bez obaw zapoznać się z ofertą producentów i wybrać coś dla siebie — opowiada Witold Biały.

Firmy wystawiają się na katowickich targach „Bliżej zdrowia, bliżej natury”, w czasie „Festiwalu Nie z Tej Ziemi” w Krakowie czy łódzkiego „Festiwalu Zdrowia, Wróżb i Niezwykłości”.

— Brakuje targów poświęconych tylko problemom zdrowia i naturalnym sposobom leczenia. W tym roku zorganizowałem więc dwie specjalistyczne imprezy, w Gliwicach i Bielsku-Białej. Przyciągnęły one odpowiednio 102 oraz 65 firm — wyjaśnia Witold Biały.

W czasie targów odbywały się również wykłady, poświęcone medycynie naturalnej, naukom ezoterycznym i różnego typu wiedzy tajemnej. Nie zabrakło również wróżek, które — zdaniem organizatorów — najlepiej przyciągają złaknionych tajemnic odwiedzających.

— W czerwcu zorganizujemy w Zielonej Górze Międzynarodowe Targi Ekologiczne Zdrowia i Medycyny, które nastawione będą bardziej na propagowanie zdrowego stylu życia niż na fantastykę. Wykłady poprowadzą lekarze z Polskiego Towarzystwa Lekarskiego. W tym roku planujemy zorganizować podobne imprezy na Śląsku — informuje Witold Biały.

INTRATNA MODA: Elżbieta Korenkiewicz, właścicielka firmy KorElla z Zielonej Góry, twierdzi, że wzrost popytu na produkty i preparaty naturalne wiąże się z modą na zdrowy tryb życia.

ZA MAŁO TARGÓW: Witold Biały, właściciel firmy produkcyjno-handlowej BW z Tarnowskich Gór, uważa, że w Polsce organizowanych jest za mało imprez targowych, poświęconych problemom zdrowia i naturalnym sposobom leczenia.