Techniczne wsparcie w bezpiecznym prowadzeniu biznesu

Bartłomiej Mateńka, dyrektor departamentu inżynierów oceny ryzyka, Generali
opublikowano: 19-12-2019, 22:00

Dla małych, średnich czy dużych firm dbałość o bezpieczeństwo prowadzenia biznesu oznacza zapewnienie jak największych przychodów ze sprzedaży towarów czy usług.

Osiąganie zysku czy zapewnienie ciągłości działania może być interpretowane jako szereg czynności mających zapewnić płynne dostawy surowców, sprawną produkcję, wyspecjalizowany dział marketingu i sprzedaży oraz zdywersyfikowanych odbiorców. Życie pisze najróżniejsze scenariusze, a te związane z nieprzewidzianymi skutkami przerwy w działalności potrafią zaskoczyć. Na podstawie własnego doświadczenia zawodowego w likwidacji szkód, a obecnie w technicznej ocenie ryzyka, mogę stwierdzić, że profesjonalna analiza działalności firmy często kończy się wnioskami zaskakującymi dla pracowników czy właścicieli.

Mówiąc o bezpieczeństwie prowadzenia biznesu w kontekście ubezpieczeniowym, pierwsze, co przychodzi na myśl, to ubezpieczenie utraty zysku. W dużym uproszczeniu ubezpieczenie to pozwala uzyskać odszkodowanie w zakresie planowanego zysku brutto i/lub kosztów stałych na wypadek szkody majątkowej. Nie zawsze jednak wypłata odszkodowania pozwala uniknąć ryzyka bankructwa lub utraty kluczowych kontrahentów. Otrzymanie odszkodowania po zakończeniu procesu likwidacji szkody może okazać się niewystarczające, aby powrócić na rynek.

Czy można być mądrym przed szkodą? Można. Nawet jeżeli nie ma się opracowanego i wdrożonego Planu Ciągłości Działania (BCM). Przezorny przedsiębiorca może skorzystać z porad ubezpieczyciela, do którego kieruje zapytanie o ubezpieczenie majątku. Zalecenia, które powstają po wizycie w zakładzie, pozwalają wyeliminować potencjalne zagrożenia mające wpływ na bezpieczeństwo produkcji. Aktualnie firmy mają szeroki dostęp do usług diagnostycznych (rozszerzone badania transformatorów, urządzeń elektroenergetycznych, termowizja itd.), które pozwalają bardziej szczegółowo monitorować te elementy, na które, z oczywistych powodów, dział handlowy nie zwraca uwagi. Te obszary mogą jednak spowodować utratę mediów energetycznych i wstrzymać na długo produkcję. W zaleceniach ubezpieczycieli może pojawić się też punkt dotyczący opracowania i wdrożenia wspomnianego Planu Ciągłości Działania, np. zgodnie z ISO:22301.

Generali wprowadziło dla klientów szereg usług dodatkowych, które ich wspierają. To m.in. wykonywanie badań termowizyjnych lub finansowanie szkoleń dla pracowników klientów w zakresie ich prawidłowego wykonania, szkolenia z użycia podręcznego sprzętu gaśniczego czy pomoc w opracowaniu BCM. To koszyk działań prewencyjnych i przygotowawczych, które mogą przełożyć się na zwiększenie bezpieczeństwa biznesu. Specjaliści od sprzedaży i marketingu mogą zajmować się tym, co robią najlepiej, natomiast przedsiębiorcy mogą zwrócić się do Generali, jako swojego ubezpieczyciela, o to, w czym się specjalizujemy — o techniczne wsparcie.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartłomiej Mateńka, dyrektor departamentu inżynierów oceny ryzyka, Generali

Polecane