Czytasz dzięki

Ten Square Games wykorzystuje szansę

opublikowano: 26-05-2020, 22:00

Pandemia pozwoliła spółce na pozyskanie graczy po niższych kosztach. Jednak cenowe okienko powoli się zamyka.

Pierwszy kwartał Ten Square Games (TSG) był rekordowy. Skonsolidowany zysk wzrósł o 241 proc. r/r do 35 mln zł, a przychody podwoiły się i wyniosły 95 mln zł. Większość sprzedaży, bo 85 mln zł, wygenerował flagowy tytuł — „Fishing Clash”. Średnia miesięczna liczba aktywnych użytkowników (MAU) gry w I kw. wyniosła ok. 2,9 mln wobec 1,9 mln w ostatnim kwartale 2019 r.

Po sezonowym obniżeniu wydatków na marketing gry pod koniec ubiegłego roku, od stycznia spółka wróciła do wyższych nakładów. Wydatki na marketing „Fishing Clash”, których głównymi beneficjentami są Google i Facebook, w I kw. wyniosły 18,3 mln zł wobec 15 mln zł przed rokiem. Wiele wskazuje jednak na to, że rekordowy I kw. był tylko przygrywką do drugiego, w którym trwała już pandemia koronawirusa.

— W okolicach połowy marca zaczęło się masowe wycofywanie budżetów marketingowych i ceny reklam spadły. W kwietniu wzrost naszych wydatków marketingowych był bardzo duży. Nasze modele statystyczne i zachowanie pozyskanych użytkowników pokazało, że pieniądze są dobrze inwestowane — mówi Arkadiusz Pernal, wiceprezes TSG.

Spółce sprzyjało również to, że ludzie, którzy musieli zostać w domach, mieli więcej czasu na gry. Szła wiec za ciosem. W kwietniu na marketing przeznaczyła blisko 20 mln zł, co przełożyło się na rekordowe przychody na poziomie blisko 44 mln zł. Co przyniesie maj? W pierwszej połowie miesiąca wydatki na marketing gry wyniosły rekordowe 4,8 mln USD, czyli więcej niż w całym I kw.

— Druga połowa miesiąca powinna być porównywalna. Staramy się wykorzystać ten unikalny moment rynkowy, bo wiadomo, że nie będzie trwał wiecznie — informuje wiceprezes.

W jego ocenie nakłady na marketing w takiej sytuacji to obecnie najlepsza inwestycja spółki.

— Okienko powoli się zamyka i jednostkowe koszty pozyskana użytkownika zapewne będą wracać do poziomów sprzed pandemii — uważa Arkadiusz Pernal.

Na sytuacji rynkowej producent gier może jeszcze skorzystać. W III kw. planuje wprowadzić na rynek trzy gry: „Flip This House”, „SoliTales” i „Hunting Clash, które od kilku miesięcy są w fazie soft launch.

— Jesteśmy zadowoleni z parametrów tych gier. Daty premier są oczywiście ustalane na podstawie tego, czy produkt jest dobry, a nie tego, co się dzieje na rynku reklamowym — informuje Maciej Popowicz, największy akcjonariusz i założyciel spółki.

Spółka pracuje też nad grą o roboczym tytule „Golf Stars. Na razie jednak jest za wcześnie, aby podać przybliżoną datę soft launchu.

a9c2adc0-8c30-11e9-b683-526af7764f64
Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane