Zysk netto brytyjskiej sieci hipermarketów Tesco po półroczu wzrósł do 373 mln GBP (2,41 mld zł) w porównaniu z 324 mln GBP (2,09 mld zł), jakie firma zanotowała rok wcześniej. Sprzedaż spółki wzrosła o 11 proc., do 12,7 mld GBP. Wyniki Tesco, którego zysk wzrósł o 15 proc. w związku z ekspansją na rynki Węgier, Polski i Tajlandii, są zgodne z prognozami analityków, którzy szacowali, że wynik brutto zamknie się w granicach 537-547 mln GBP (3,47-3,54 mld zł). Na rodzimym rynku Tesco zanotowało spadek sprzedaży do 3,9 proc. Ze względu na coraz trudniejsze warunki funkcjonowania na rodzimym rynku Tesco stawia na rozwój sklepów poza branżą spożywczą oraz ekspansję zagraniczną. Od początku roku akcje Tesco spadły o 51 proc.