Podstawowa wersja Modelu S kosztuje 88,5 tys. USD. To wciąż znacznie mniej niż na początku roku (104,99 tys. USD), kiedy firma Elona Muska zaczęła obniżać cenniki na całym świecie. Model X podrożał do 98,5 tys. USD.
Tesla podniosła również cenę najlepiej sprzedającego się modelu Y - o 250 USD do 47,5 tys. USD, informuje Bloomberg.
Koncern zmieniał ceny aut co najmniej sześć razy w tym roku - obniżał je na początku, by zbliżyć się do celów sprzedażowych i zwiększyć udział w rynku, a następnie podnosić, by obronić kurczące się marże.
„Tesla próbuje zwiększyć swoją marżę, ponieważ doświadczyła gwałtownego spadku zysków po kilku rundach wcześniejszych obniżek cen” – powiedział John Zeng, dyrektor zarządzający firmy konsultingowej LMC Automotive w Szanghaju. Powiedział również, że Tesla wprowadza stopniowe podwyżki jako sygnał dla potencjalnych klientów, że kierunek korekty cen się odwraca.
Akcje firmy spadły o prawie 10 proc. 20 kwietnia po tym, jak wyniki pierwszego kwartału pokazały, że agresywne obniżki cen szkodziły marżom. Tesla wzrosła o 5,6 proc. w ciągu trzech tygodni od tamtej pory i ogólnie o 40 proc. w tym roku.
