Tiry na tory w praktyce

Marcin BołtrykMarcin Bołtryk
opublikowano: 2014-05-08 00:00

Koleje

ERS Railways, operator kolejowy, świętuje drugą rocznicę uruchomienia połączenia torowego Rotterdam — Poznań. Od maja 2012 r. spółka zrealizowała przewóz ponad 800 pociągów między terminalami POF/Stena/RSC w Rotterdamie a terminalem CLIP w Swarzędzu. Przewiozła w tym czasie ponad 25 tys. naczep samochodowych.

— Teraz widzimy, że nasza decyzja o uruchomieniu regularnego połączenia intermodalnego na tej trasie była w pełni słuszna — mówi Frank Schuhholz, dyrektor zarządzający ERS Railways.

Co więcej — zarząd spółki liczy na to, że krótki czas przejazdu (około 22 godziny) w połączeniu z nadchodzącymi na morzach Północnym i Bałtyckim zmianami dotyczącymi transportu morskiego spowoduje jeszcze większe zainteresowanie tym połączeniem.

Chodzi o to, że od stycznia 2015 r. oba te akweny zostaną objęte kontrolą emisji siarki paliwa, co podniesie koszty transportu tzw. krótkomorskiego.