To będzie trudny rok dla branży beauty [PODCAST]

opublikowano: 12-01-2021, 10:00

Jak salony fryzjerskie i kosmetyczne zareagowały na pandemię i wywołany nią kryzys? Ile wizyt rezerwowaliśmy? Z jakich usług korzystaliśmy, a z których zrezygnowaliśmy? I jak obostrzenia świąteczno-sylwestrowe wpłynęły na ruch w tym okresie? W dzisiejszym Podcaście Antykryzysowym podsumujemy rok 2020 w branży beauty i zastanowimy się jaki będzie dla niej rok 2021.

Wartość rynku usług hair&beauty; w Polsce szacuje się na blisko 60 mld zł. Działa na nim ponad 130 tysięcy salonów urody: fryzjerów, kosmetyczek, ale też salonów odnowy biologicznej, masażu i tatuażu. Jak firmy te radzą sobie w czasie pandemii?

- Pandemię trzeba podzielić na dwa etapy. Jeden etap to pierwszy, twardy lockdown, który miał miejsce wiosną 2020 roku i on niesłychanie odbił się na branży. W ciągu nieco ponad 2 miesięcy branża straciła 7 mld złotych, co znaczy 127 milionów dziennie branża straciła w porównaniu z 2019 rokiem. To są straty nie do odpracowania. Wskutek zamrożenia gospodarki wiele salonów musiało zwolnić pracowników, wiele też trwale się zamknęło. To jest kolejny duży problem naszej branży - mówi Sebastian Maśka współzałożyciel, członek zarządu Booksy.

- Przechodząc do drugiej fali pandemii - w tym momencie salony mają dużo mniejsze obłożenie z kilku powodów: dalej są obostrzenia dotyczące liczby osób na metr kwadratowy, ale też na branżę wpływa to, że pracujemy zdalnie, więc bardzo często osoby, które korzystały z usług beauty, bo musiały świetnie wyglądać, dbały o dłonie, dbały o ciało, korzystały z usług wizażu, bo miały różne spotkania, teraz po prostu tego nie robią - dodaje Maśka.

Wszystkie odcinki Podcastu Antykryzysowego znajdziecie na stronie pb.pl/antykryzysowy i w aplikacjach podcastowych, w tym na Spotify i Apple Podcasts.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane