Czytasz dzięki

Tous znów hiszpański

Hiszpańska marka biżuterii po 10 latach nad Wisłą będzie bezpośrednio zarządzać polskimi sklepami.

Tous, hiszpańska marka spod znaku misia, na polskim rynku działa od 2009 r. i otworzyła tu 45 salonów. Oferuje produkty z tzw. klasy affordable luxury (z ang. — luksus w przystępnej cenie). Do tej pory działała w ramach systemu franczyzowego i zarządzana była przez polską firmę Oriens Bijou, generalnego przedstawiciela Tousa w Polsce, który w swoim portfelu miał też sklepy w Czechach — 12 i na Słowacji — 4. Eugeniusz Jasikowski, prezes Oriens Bijou, w marcowej rozmowie z „PB” mówił o dalszych planach rozwojowych Tousa w Europie Środkowo-Wschodniej pod skrzydłami jego firmy. Plany zostały jednak zweryfikowane i od czerwca sklepy Tous w Polsce przeszły pod kontrolę centrali w Manresie.

Eugeniusz Jasikowski, prezes firmy Oriens Bijou, która do czerwca była generalnym przedstawicielem Tousa w Polsce, w Czechach i na Słowacji. W sumie w regionie otworzyła 61 sklepów pod marką hiszpańskiego misia. Największe zaangażowanie klientów udało jej się wypracować wśród polskich klientek. To jeden z powodów, dla którego spółka-matka decyduje się na bezpośrednie zarządzanie sklepami w naszym kraju. Jednocześnie podjęła decyzję o zamknięciu salonów w Czechach i na Słowacji.
Zobacz więcej

Solidne podwaliny

Eugeniusz Jasikowski, prezes firmy Oriens Bijou, która do czerwca była generalnym przedstawicielem Tousa w Polsce, w Czechach i na Słowacji. W sumie w regionie otworzyła 61 sklepów pod marką hiszpańskiego misia. Największe zaangażowanie klientów udało jej się wypracować wśród polskich klientek. To jeden z powodów, dla którego spółka-matka decyduje się na bezpośrednie zarządzanie sklepami w naszym kraju. Jednocześnie podjęła decyzję o zamknięciu salonów w Czechach i na Słowacji. Fot. Marek Wiśniewski

— Ze względu na dojrzałość, jaką Tous osiągnął w Polsce, i silny rozwój marki podjęto decyzję o konsolidacji zaangażowania na tym rynku i o bezpośrednim zarządzaniu całą działalnością — podaje w komunikacie spółka Tous.

Przejęcie sterów nastąpiło na drodze porozumienia. Kwoty nie ujawnia żadna ze stron.

— Sprzedaż objęła także rynek słowacki i czeski. Hiszpańska marka podjęła jednak decyzję o zamknięciu swoich sklepów u naszych południowych sąsiadów — komentuje w rozmowie z „PB” prezes Oriens Bijou.

Do kierowania biurem handlowym w Polsce marka zatrudniła Rafała Światłowskiego. Poza 45 sklepami Tous w 20 polskich miastach, 11 w Warszawie, spółka będzie zarządzać 190-osobowym zespołem.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dominika Masajło

Polecane