Tower Investments nabiera prędkości

opublikowano: 19-09-2018, 22:00

Deweloper powierzchni handlowych zwiększył zysk o 1000 proc. Zapewnia, że w kolejnych miesiącach nie będzie próżnował.

W grudniu 2017 r. spółka Tower Investments przeniosła się z NewConnect na główny parkiet warszawskiej GPW. Od tamej pory jej rozwój nabrał zawrotnego tempa. W I półroczu 2018 r. zysk netto dewelopera sięgnął rekordowych 5,4 mln zł. To o 1000 proc. więcej niż przed rokiem. Tower Investments słynie m.in. z budowy obiektów handlowych dla takich marek jak Biedronka czy Netto. Zdaniem prezesa Bartosza Kazimierczuka, biznesowi spółki bardzo sprzyja obecna sytuacja makroekonomiczna.

Przełom:
Przełom:
Spółka Tower Investments, którą dowodzi Bartosz Kazimierczuk działa od 2005 r. Pod koniec ubiegłego roku jej akcje trafiły na główny parkiet warszawskiej GPW.
Fot. ARC

— Dyskonty spożywcze nie zanotowały spadku obrotów w związku z wprowadzeniem zakazu handlu w niedziele. Wręcz przeciwnie, ostatnie półrocze było kolejnym okresem wzrostu ich przychodów. Konsumpcja jest na stabilnie wysokim poziomie, stopa bezrobocia jest rekordowa niska, konsolidacja na rynku operatorów spożywczych postępuje — mówi Bartosz Kazimierczuk.

Zapowiada, że spółkę czeka wyjątkowo pracowita końcówka roku.

— W ostatnim kwartale zabezpieczyliśmy rekordową liczbę nowych nieruchomości przeznaczonych dla największych sieci handlowych. Obecnie mamy ponad 25 zabezpieczonych projektów o potencjale sprzedażowym na poziomie ponad 251 mln zł — mówi Bartosz Kazimierczuk.

Spółka będzie mocno rozwijała także koncert parków handlowych pod marką City Shopin.

— W ostatnich dwunastu miesiącach otworzyliśmy kolejne trzy takie parki. O ile rynek dużych galerii w największych miastach się nasyca, o tyle koncept parków handlowych dynamicznie się rozwija. Nasz model biznesowy się sprawdza, a obroty rosną. W ujęciu rocznym zwiększyliśmy przychody o 650 proc. — dodaje Bartosz Kazimierczuk.

O intensywnym rozwoju sektora parków handlowych mówią także eksperci firmy Cresa.

— Jest on napędzany z jednej strony planami ekspansji sieci handlowych, których modele biznesowe są przystosowane do rynków o mniejszym potencjale zakupowym, a z drugiej strony podażą powierzchni dostarczaną przez deweloperów specjalizujących się w tego typu obiektach, np. Dekada, Real2B, Grupa Napollo, TREI, Adept Investment, Saller, Immofinanz, DL Invest Group — tłumaczy Daria Kotarska, starszy doradca w dziale reprezentacji najemców handlowych Cresa Polska.

Eksperci dodają, że małe parki są często jedynym miejscem nowoczesnego handlu w mniejszych miastach.

— Ostatnio na rynku tego formatu obserwujemy trend rozbudowy oferty dominującej zazwyczaj jedynej na lokalnym rynku handlowym galerii, poprzez dobudowanie małego parku handlowego. Przykłady takich inwestycji mamy w Wołominie, gdzie przy Galerii Wołomin powstał niewielki park handlowy, oraz w Ostrołęce — niedawno otwarty park handlowy przy Galerii Bursztynowej — mówi Magdalena Sadal, dyrektor działu doradztwa i badań rynkowych branży handlowej Cresa Polska.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Gołasa

Polecane