TP SA doceniła mniejsze firmy

Karol Wieczorek
opublikowano: 2002-05-22 00:00

Telekomunikacja Polska zaczyna zmieniać swoją politykę względem małych i średnich firm, które do tej pory traktowane były tak samo jak klienci indywidualni. Do zaoferowanych przed kilkoma tygodniami głosowych TelePakietów TP już w czerwcu dołączy kompleksowa oferta usług transmisji danych, opartych m.in. na technologii DSL.

TelePakiety TP, które od kilku tygodni promuje Telekomunikacja Polska, to część pierwszej w dziejach tego operatora tak szerokiej i kompleksowej oferty usługowej skierowanej do szacowanej na blisko 100 tys. grupy małych i średnich firm. A mimo że tego typu podmioty stanowią zaledwie 1 proc. klientów narodowego operatora, są źródłem prawie 30 proc. przychodów.

— Do niedawna nasza firma wykazywała większe zainteresowanie bardzo wąskim gronem zaledwie 500-700 największych przedsiębiorstw, zupełnie pomijając niezwykle ważny sektor małych i średnich klientów biznesowych. Teraz sytuacja ta się diametralnie zmieni — mówi Piotr Czarnecki, dyrektor pionu klientów biznesowych w TP SA.

Nasz rozmówca zapewnia, że choć w przypadku rynku małych i średnich firm nie może być mowy o całkowicie zindywidualizowanej opiece nad klientami, to jednak do obsługi tego sektora skierowano 1,1 tys. osób, których zadaniem będzie doradzanie klientom i sprzedaż potrzebnych im usług.

— Skończyły się czasy, w których TP SA łaskawie czekała aż przyjdzie do niej klient. Teraz to my musimy wyjść do klientów — przekonuje Piotr Czarnecki.

W kampanii promocyjnej przedstawiciele operatora zapewniają, że dzięki TelePakietom TP firmy mogą zaoszczędzić nawet do 12,5 proc. wydatków na usługi telefoniczne, a w przypadku wybrania dodatkowego Pakietu Międzystrefowego nawet do 20 proc. na połączenia międzystrefowe. Ponadto systemy rabatowe obejmują wszystkie rodzaje połączeń telefonicznych.

— TelePakiety TP nie tylko istotnie unowocześnią i wzbogacą listę usług dostępnych w TP SA, ale przede wszystkim usprawnią i ułatwią prowadzenie działalności gospodarczej naszym klientom. Chcemy bowiem przestać się kojarzyć klientom jako źródło kosztów, a stać się partnerem, dzięki któremu przedsiębiorstwa zwiększają efektywność i obniżają koszty działalności — mówi Piotr Czarnecki.

— Telepakiety TP to część oferty nowych usług, które przygotowaliśmy dla naszych klientów biznesowych. Wśród pozostałych nowo wprowadzanych usług znajdują się także oferty wyspecjalizowane, takie jak Frame Relay/ATM, satelitarna transmisja danych w sieci VSAT oraz audio i wideokonferencja — mówi Piotr Czarnecki.

Jednym z kluczowych elementów nowej oferty ma być oferowany od 1 czerwca — po niższej niż obecnie cenie — stały dostęp do Internetu w technologii DSL.

— W przeszłości nasza firma przyzwyczaiła klientów do tego, że komunikowanie o dostępności określonych usług nie oznacza ich dostępności. Teraz chcemy to zmienić. Dlatego nowa oferta DSL, którą zaoferujemy w czerwcu, co prawda tylko w 6 największych miastach, ale będzie dostępna na pewno i dla wszystkich chętnych — zapewnia Piotr Czarnecki.