Odkryj wyjątkowe miejsca stworzone specjalnie dla pasjonatów i koneserów tytoniu – to właśnie świat Trafiki. W 40 sklepach, które znajdują się głównie w województwach wielkopolskim i kujawsko-pomorskim, każdy pełnoletni konsument znajdzie coś dla siebie – od luksusowych cygar, przez różne rodzaje tabaki, aż po eleganckie zapalniczki i papierośnice. W tych szykownych placówkach nie brakuje również zestawów prezentowych, idealnych na świąteczne okazje. Ale Trafika to coś więcej niż zwykłe sklepy.
W stronę e-commerce
Każdy punkt sprzedaży jest prawdziwą świątynią kultury tytoniowej, przyciągającą miłośników elegancji i wyrafinowanego stylu życia. Właścicielem tej imponującej sieci handlowej jest rodzinna firma Tabak Grupa, z główną siedzibą w malowniczym Kaliszu.
– Nasz asortyment to ponad 2 tysiące najwyższej jakości i oryginalnych produktów. Są to nie tylko wyroby i akcesoria tytoniowe, ale też kawa i inne używki. Część towaru sprowadzamy z zagranicy. Chcąc jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby klientów, cały czas poszerzamy naszą ofertę. Jej uzupełnieniem jest fachowa obsługa, która służy kupującym doradztwem, wiedzą ekspercką, a często także niezobowiązującą pogawędką – wskazuje Emil Strapagiel, prezes Tabak Grupy.
Choć powyższy opis maluje obraz tradycji, wielkopolska Gazela jest za pan brat z nowoczesnymi trendami, rozwijając swój segment e-commerce poprzez platformy trafika.pl i skleptytoniowy.pl. Dzięki intuicyjnemu i przyjaznemu interfejsowi tych witryn konsumenci mogą z łatwością przeglądać i zamawiać produkty, korzystając z wielu opcji płatności, co sprawia, że zakupy online stają się wygodne i bezproblemowe.
– Wprowadzenie sprzedaży internetowej i mobilnej okazało się kluczowym ruchem dla rozwoju naszej firmy i zwiększenia liczby klientów. Podczas pandemii to właśnie kanał internetowy okazał się naszym biznesowym kołem ratunkowym. Strony internetowe dają konsumentom pewność zakupu legalnych produktów, dostęp do najnowszych ofert i atrakcyjnych promocji – podkreśla Emil Strapagiel.
Branża dla wytrwałych
Od 1989 r. w sektorze tytoniowym wprowadzono wiele zmian, takich jak ostrzeżenia zdrowotne na opakowaniach, urzędowe ceny paczek i nowe zasady śledzenia poszczególnych produktów. Dodatkowo w ostatnich latach nastąpił spadek liczby palaczy. To tylko niektóre wyzwania, z którymi na co dzień zmaga się Tabak Grupa. Dotyczą jej również problemy typowe dla każdego biznesu w Polsce, takie jak wysokie koszty działalności, inflacja, zawiłości biurokratyczne. Aby wychodzić na swoje, Gazela musi elastycznie dostosowywać swoje strategie i skupić się na optymalizacji kosztów.
Na szczęście są też pozytywy. Regularne likwidacje nielegalnych fabryk tytoniowych oraz rosnąca popularność papierosów elektronicznych przyczyniają się do odwrócenia negatywnych trendów sprzedażowych. Obserwując zarówno dobre, jak i złe tendencje w branży, Emil Strapagiel stwierdza, że nawet w trudnych warunkach rynkowych można osiągnąć sukces. Wyniki jego firmy to potwierdzają.





