Trans-Kol-Paliwa Tam, gdzie nie docierają rekiny

Rafał Fabisiak
opublikowano: 15-12-2008, 00:00

GAZELE BIZNESU LIDERZY W KRAJU

1

Firma z Koła działa na lokalnym rynku paliw. Nie jest gigantem, ale dzięki temu dociera tam gdzie duże koncerny

nie chcą

lub nie mogą.

Spółka z Koła rozpoczęła działalność gospodarczą w październiku 2004 r. Od tego czasu umacnia swoją pozycję na lokalnym rynku paliw. Jej założycielem, głównym udziałowcem i prezesem jest Zenon Sobczak.

W 1989 r. założył Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Trans-Kol. Najpierw zajmowało się ono transportem ciężarowym. Z czasem do oferty dodano diagnostykę, przeglądy oraz naprawę samochodów osobowych, ciężarowych i dostawczych, a następnie sprzedaż części do pojazdów. Pod koniec lat 90. firma zajęła się dystrybucją paliw i olejów smarowych. Zaowocowało to cztery lata temu, kiedy powołano do życia nową spółkę — Trans-Kol-Paliwa. Jak przyznaje prezes, decyzja o jej powołaniu była owocem kilkunastu lat doświadczeń i analizowania po- trzeb lokalnego rynku.

— Trans-Kol-Paliwa zajmuje się przede wszystkim hurtową i detaliczną sprzedażą paliw płynnych oraz oleju opałowego Ekoterm Plus, którego jest autoryzowanym dystrybutorem — mówi Zenon Sobczak.

Przed ekspansją

Na początku działalności firma przygotowała fundamenty pod sprzedaż paliw. Potrzebowała odpowiedniej infrastruktury. Pierwsze obiekty zakupiła i zmodernizowała w 2003 r., jeszcze pod szyldem PHU Trans-Kol. Nowa spółka okazała się strzałem w dziesiątkę.

— Wypełniliśmy lukę na naszym lokalnym rynku paliw. Duże koncerny wolą dużych odbiorców. Małym stacjom sprzedawałyby najchętniej pełne cysterny paliw, ale aż takiego zapotrzebowania nie ma. My jedną cysterną zaopatrujemy trzy stacje — tłumaczy Zenon Sobczak.

Firma ma 13 cystern, którymi zaopatruje przedsiębiorstwa drogowe, rolnicze i transportowe w okolicach Koła, Kutna, Łodzi, Poznania oraz Kalisza. Ma również sześć stacji paliw. Cztery prowadzone pod szyldem Trans-Kolu, dwie na podstawie umów partnerskich z Orlenem i BP. Szybki rozwój pozwolił na aktywne działania inwestycyjne i modernizacyjne, rozwój infrastruktury, pozyskiwanie nowych odbiorców oraz podnoszenie kwalifikacji kadry pracowniczej.

Firma moje hobby

Jednak sukcesu firmy należy szukać także w ciężkiej pracy i dużej roli, jaką odegrał w jej rozwoju Zenon Sobczak. Jak mówi Bogdan Szamer, dyrektor spółki Trans-Kol-Paliwa, hobby prezesa jest Trans-Kol. Interesuje go wszystko — od kostki brukowej układanej na podjazdach stacji, po śledzenie zmian cen baryłki ropy czy wahań kursu dolara.

— Jego zaangażowanie to dobry przykład dla wszystkich pracowników — dodaje Bogdan Szamer.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Rafał Fabisiak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu