Trzech idzie po pasmo Radia Kolor

Wojciech Surmacz
opublikowano: 2001-09-27 00:00

Trzech idzie po pasmo Radia Kolor

Pod koniec października Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji może zadecydować, kto otrzyma koncesję na warszawską częstotliwość 103 FM, która należy do Radia Kolor.

W listopadzie 2001 r. wygasa siedmioletnia koncesja Radia Kolor na użytkowanie częstotliwości 103 FM. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji rozpatruje trzy wnioski o przyznanie tej koncesji na kolejne siedem lub pięć lat. Wpłynęły one 24 sierpnia. Rada ma od 4 do 6 tygodni na podjęcie decyzji.

Kto dostanie

Wnioski o koncesję na częstotliwość 103 FM złożyły trzy podmioty: Sabela Media Polska (należąca w 100 proc. do spółki CR Media), Agencja Wydawnicza i Marketingowa Mediabank (należąca w 100 proc. do Softbanku) i spółka MFM (dotychczasowy właściciel koncesji). Rada przy wyborze nowego nadawcy kieruje się trzema kryteriami: finansowym, programowo-organizacyjnym i technicznym. Jak podkreśla Marcin Duszyński, dyrektor generalny Advent International, jednego z udziałowców spółki MFM, jeżeli rzeczywiście KRRiTV weźmie pod uwagę te aspekty, to logiczny wydaje się wybór dotychczasowego właściciela koncesji.

— Byłbym zaskoczony, gdyby decyzja była dla nas niekorzystna — mówi Marcin Duszyński.

— Teoretycznie jest to możliwe, ale nie widzę żadnego powodu, żeby tak się stało — podkreśla Kazimierz Piekarz, dyrektor generalny Radia Kolor.

Innego zdania jest Sebastian Wojciechowski, prokurent CR Media — firmy, która pośrednio również zabiega o częstotliwość 103 FM.

— Dotychczasowy właściciel koncesji ma skomplikowaną strukturę własnościową. KRRiTV z pewnością zwróci na to uwagę — komentuje Sebastian Wojciechowski.

Kuriozalna sprawa

Sporo kontrowersji w walce o częstotliwość budzi postać Aliny Strześniewskiej, byłego menedżera i obecnego udziałowca MFM.

— Dziwne, że osoba, która ma udziały w Radiu Kolor, jest dyrektorem generalnym w konkurencyjnym podmiocie — twierdzi dyrektor generalny Advent International.

Sebastian Wojciechowski z CR Media przyznaje natomiast, że Alina Strześniewska jest dyrektorem generalnym projektu o nazwie Ad Media, pilotowanego właśnie przez CR Media. Chodzi w nim o stworzenie na polskim rynku grupy lokalnych stacji radiowych.

— Projekt ten dostał zielone światło od KRRiTV — tłumaczy Sebastian Wojciechowski.