TU Europa wycenia się bardzo wysoko

Grzegorz Nawacki
opublikowano: 14-09-2010, 00:00

W czerwcu ubezpieczyciel nie znalazł chętnych na akcje. Znów próbuje je sprzedać… ze sporą premią.

W czerwcu ubezpieczyciel nie znalazł chętnych na akcje. Znów próbuje je sprzedać… ze sporą premią.

TU Europa, ubezpieczyciel z grupy Leszka Czarneckiego, był gwiazdą wczorajszej sesji. Akcje zdrożały o 22,5 proc. — do 158 zł. To reakcja na powrót do planu emisji akcji. A raczej na cenę maksymalną, którą spółka ustaliła na 160 zł, czyli o 24 proc. powyżej ceny z piątkowego zamknięcia i powyżej historycznego maksimum. Skąd ta wycena? Zarząd nie znalazł wczoraj czasu na rozmowę. A co sądzi o niej rynek? Spółka jest nieznana większości ekspertów, więc do czasu spotkań z zarządem nie chcą oficjalnie się wypowiadać.

— Wcześniej w obrocie było bardzo niewiele akcji, więc wycena rynkowa mogła nie oddawać rzeczywistej wartości spółki. Pytanie tylko, w którą stronę — mówi jeden z analityków.

— To taka socjologiczna sztuczka, polegająca na zakotwiczeniu ceny. Potem sprzedaje się akcje po cenie niższej od maksymalnej, by kupujący miał wrażenie, że kupuje tanio — dodaje zarządzający funduszami.

Do inwestorów trafi 1,58 mln akcji nowej emisji (20 proc. kapitału), a drugie tyle sprzedaje wiodący akcjonariusz — Getin Noble Bank. Licząc po cenie maksymalnej wartość oferty przekracza 502,5 mln zł.

To drugie podejście TU Europa do emisji akcji. Prospekt towarzystwo złożyło w styczniu i chciało zdążyć z ofertą przed PZU. Przeciągnęło się zatwierdzenie prospektu i z ofertą spółka ruszyła w czerwcu. Ale inwestorzy nie wykazali chęci zakupu akcji i spółka ją zawiesiła. Dlaczego teraz ma się udać? Eksperci wskazują, że poprawiły się nastroje na rynku, a świetne zachowanie kursu PZU może pozytywnie nastrajać do branży.

W 2009 r. grupa TU Europa miała 120 mln zł zysku netto, co przy cenie maksymalnej daje wskaźnik cena/zysk na poziomie 10,5. Ale w tym roku są szanse na większy zysk, bo w pierwszym półroczu spółka zarobiła na czysto 70,3 mln zł. Zapisy dla inwestorów indywidualnych ruszają jutro i potrwają do 21 września.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Nawacki

Polecane