Twinings coraz bliżej Polski

PAP
opublikowano: 05-09-2010, 12:00

Znany producent herbat Twinings przygotowuje szkolenia pracowników z Polski na terenie zamykanych zakładów w  North Shields i jest coraz bliższy przeniesienia części produkcji do Swarzędza - twierdzi tygodnik "Sunday Mirror".

Twinings zamknie fabrykę paczkowania herbaty w North Shields (północno-wschodnia Anglia, rejon Newcastle) likwidując 263 miejsca pracy. Nowo wybudowane zakłady w Polsce na terenie specjalnej strefy ekonomicznej skorzystają z ulg dla przedsiębiorców i będą obsługiwać rynek europejski.

Gazeta twierdzi, że na personel North Shields spadnie trud przeszkolenia polskich pracowników, co budzi jego opory: "Pracownicy pogodzili się z tym, że ich miejsca pracy zostaną przeniesione za granicę, ale sprowadzanie do zamykanych zakładów pracowników z Polski, by ich szkolili, odbierają tak, jakby ktoś sobie wycierał nimi nos" - cytuje "Sunday Mirror" działaczkę związku zawodowego Usdaw Jayne Shotton.

Założyciel firmy Twinings of London Thomas Twining otworzył w Londynie w 1706 r. pierwszą herbaciarnię, która funkcjonuje do dziś. Upowszechnił też zwyczaj picia herbaty w wytwornym stylu. Od 1964 r. właścicielem marki towarowej jest firma Associated British Foods. W Wielkiej Brytanii Twinings zatrudnia około 800 pracowników.

Po zamknięciu zakładów w North Shields, co ma nastąpić w najbliższych tygodniach, pakowanie herbaty na rynek brytyjski przejmą zakłady w Andoverze (Hampshire), gdzie firma chce uruchomić bardziej wydajny sprzęt. Może to oznaczać utratę ok. 129 miejsc pracy.

Twinings ma także w planach rozbudowę istniejących zakładów w Chinach, nastawionych na rynek azjatycki.

W listopadzie 2009 r., gdy po raz pierwszy pojawiły się doniesienia o planach zamknięcia zakładów w North Shields, jeden z dyrektorów Twiningsa Marcus Cotter-Stone mówił, że jest to "bardzo trudny, ale konieczny krok". 2/3 herbaty importowanej do W. Brytanii po przepakowaniu jest eksportowanych do innych krajów, co naraża firmę na dodatkowe koszty i nie jest uważane za efektywne. Spożycie angielskiej herbaty upowszechnia się w nowych państwach UE, gdzie sprzedaż rośnie.

Wcześniej znany brytyjski producent słodyczy Cadbury stworzył w Polsce bazę produkcyjną m.in. budując zakłady produkcji gumy do żucia w Skarbimierzu. Nowy właściciel Cadbury'ego - Kraft - odsprzedał w lipcu wchodzące w skład grupy zakłady Wedla japońskiej grupie Lotte.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane