„W przyszłym roku chcemy zdobyć na potrzeby Closer Music 8-10 mln zł, rozglądamy się za zainteresowanym funduszem" - mówił w grudniu 2022 r. w PB Piotr Bielawski, szef finansów giełdowej grupy IMS, zajmującej się przede wszystkim marketingiem sensorycznym. Czasu minęło więcej, ale inwestorzy - i pieniądze - w spółce zależnej grupy, zajmującej się budowaniem i komercjalizowaniem bazy piosenek, stopniowo się pojawiają.
Tuż przed długim weekendem IMS poinformowało, że udziałowcami Closer Music zostaną dwie fundacje rodzinne powiązane z Krzysztofem Bajołkiem, na rynku znanym m.in. jako twórca marek odzieżowych House i Mohito (sprzedanych LPP) oraz platformy e-handlowej Answear.com, której jest prezesem i największym akcjonariuszem.
„Inwestorzy zainwestują łącznie 4 mln zł przy wycenie pre-money 100 proc. udziałów Closer Music wynoszącej 70 mln zł i obejmą tym samym łącznie 643 udziały stanowiące 5,4 proc. w kapitale CM po jego podwyższeniu. Inwestorzy uzyskali dyskonto od bieżącej wyceny wynoszącej 80 mln zł, wynikające z szerokiej, posiadanej przez nich wiedzy, know-how oraz doświadczenia w zakresie e-commerce, którymi wspierać będą Closer Music w toku działalności" - podało IMS w komunikacie giełdowym.
IMS, dla którego fundamentem biznesu przez lata było sprzedawanie abonamentowych usług marketingowych audio i wideo dla sklepów i placówek usługowych, stworzył Closer Music w 2019 r. Od tego czasu spółka buduje własną bazę muzyczną, liczącą kilka tysięcy piosenek, do których ma prawa autorskie. Nagrywa piosenki i tworzy podkłady muzyczne w Polsce, a w USA pracujący na jej zlecenie muzycy dogrywają wokale.
„Pozyskane środki Closer Music przeznaczy na dalszy rozwój, w szczególności na działania marketingowe i promocyjne związane głównie z kanałem online, zwiększenie sił sprzedażowych i pozyskiwanie nowych klientów oraz rozbudowę internetowej aplikacji sprzedażowej" - podaje IMS.
W listopadzie ubiegłego roku 3 mln zł na 5,6 proc. udziałów w Closer Music wyłożył giełdowy JR Holding kontrolowany przez znanego z licznych inwestycji na NewConnect Januarego Ciszewskiego, a także powiązana z nim Ekipa Holding - choć początkowo, w marcu 2023 r., zapowiadano inwestycję dwa razy wyższą. W maju tego roku niewielki pakiet (0,44 proc.), wyceniony na 0,3 mln zł, objął też celebryta Agustin Egurrola, który ma być "ambasadorem marki".
Całe IMS miało w pierwszym kwartale 14 mln zł przychodów, o 5 proc. więcej niż rok wcześniej. Zanotowało przy tym 3,8 mln zł EBITDA (zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację), co oznaczało spadek o 6 proc. Na GPW jest wyceniane na 132 mln zł.